Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

onsdag 3 februari 2016

Ur funktion här i Viken :O

Nu var det återigen ett liiiet tag se'n jag skrev ner mina tankar här - för att dela med mig till er alla :) Året har vänt nu - vi är på rätta sidan - det ljusnar alltmer - tummen upp för det :)

Men - då drabbas jag av känsliga luftrör - och kanske även en aning hjärta o lungor igen (hade ju det för flera år se'n också) - beror ju naturligtvis på det jätteknasiga vädret som bara svänger från massa minus till fuktiga plusgrader :O Så jag piper som ett ånglok - blir andfådd - har inte varit ute på flera dagar :O och jag som är van att lufta mig timtals varje dag!!! :O 

Solen skiner idag - och här sitter jag - eller ligger mest kanske ska tilläggas - andas in salt med hjälp av min "saltpipa" och stärker även andning och hjärta med hjälp av min Relaxator (andningsnapp) - kan nästan inte duscha (får då fnatt o tycker att jag kvävs) så jag har mest bara snabbtvättat mig :O Håret tvättade jag i söndags då jag duschade mig ordentligt - men så jobbigt det var! Fick absolut ingen luft - höll på att bli tokig faktiskt! :O

Svårt att ligga ner och sova under nätterna, då jag känner kvävningskänsla osv - så det blir lite vingliga promenader nattetid inomhus - mellan sängen och toan iaf :I 

Mina vänner stöttar mig - min biopatväninna behandlar mig med sin dator - stärker mig och mina organ - alltså det som är ur spår nu - är jag jättetacksam för :> 
Jag har inte ringt den där husläkaren ännu - och ingen annan heller inom den SJUKA vården, för där måste jag ju vara frisk för att orka stångas med dom . . . Eller vara inlagd några dagar för att andas in kortison och andra gifter - och för att vid hemkomsten upptäcka att jag återigen äter hjärtmedicin! :O 
Hugaligen - vill jag absolut inte!!! Det här ska jag fixa på annat sätt - iaf till att börja med. 
Ja jag vet att jag är envis o obstinat, men Den Galna Vården har behandlat mig så illa och galet mestadels - och vi tänker ju på helt olika sätt o vis - svårt att mötas då ju :O
Jag var ju frisk o stark innan detta svajiga väder började - och det ska jag fortsätta med att vara!

Uschamej - nu har jag gnällt färdigt om mig själv - så nu fortsätter vi att vara missnöjd med hur äldrevården fungerar, när vi ändå är inne på att protestera och att vara missnöjda :>
Jag skulle ju ha varit på ett vårdmöte med lilla mamman i Uppsala i måndags, men jag orkade ju naturligtvis inte närvara där - kan ju inte ens ta mig till närmsta bussen - nä' gick inte dä', så läkaren ringde mig och förklarade stolt att nu äter lilla mamman bra med värkmediciner och har även fått kateter insatt, så nu är allt "jättebra" och hon mår mycket bättre nu" - Men hallå!!! inte kan väl en kateter hjälpa henne med att kissa, när hon bara dricker några droppar vatten om dagen!!! Eller kanske den pressar uuuur och drar uuur urinen - ja' inte vet jag, men för mig så rimmar det illa :O
Läkaren tyckte att lilla mamman verkade vara friskare än vad JAG var för tillfället, hm :O
Och - även fast det var JAG som var orolig över henne, då hon gått ner alldeles för mycket i vikt - eftersom hon äter så jättedåligt just nu - så var den där jobbiga brodern där på mötet också! Då hade ju absolut inte jag kunnat föra ut mitt budskap som jag ville - utan hade blivit hämmad - så bra att jag inte åkte ner - alltid nå't gott med allt som händer, eller hur :>

Hjälp vilket gnälligt inlägg detta blev - ute skiner ju solen idag, så tänk om jag skulle försöka att lufta mig idag lite senare - efter att jag har ätit min gröt med nyttiga bär och nässelpulver i :) 
Kan ju försöka att ta mig runt huset iaf - det kan ju få mig att må liiite bättre kanske :>
Hoppas att detta vänder snart - vet inte hur länge jag orkar ha det så här . . . .

Solig februarikraamiz på er alla från mig i min Vik, där det ju inte är alltför skojsigt just nu, 
:D

2 kommentarer:

  1. Men usch så trist att känna sig så sjuk som du gör just nu :( Visst kan vädret påverka måendet men jag hoppas att du kryar på dig snart! När det gäller "lilla mamman" så brukar man ju sätta in en kateter om man har samlat för mycket vätska på sig av någon anledning och inte får ut det på rätt sätt :O Nu vet jag ju inte varför dom har satt det på din mamma så jag kan inte säga om det var rätt eller fel - och det har jag ju egentligen ingenting att göra med heller :/ Hoppas allt löser sig när du blir piggare och tar dig dit igen! Och du, gnäll på så du får ur dig frustrationen och ilskan :D Så brukar jag också göra :D Då blir man renare inombords - eller? *hihi* Jo, utevistelse kan pigga upp i det långa loppet även om man för en stund känner sig helt slut! Så jag hoppas att du orkar ta en sväng ut - om det så bara blir en runda kring huset! Jag får besök av den yngste familjemedlemmen idag - och jag tror att han har sina föräldrar med sig också *LER* En stor Krya på dig KRAM från Gränsen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack min vän - ibland behövs det lite pepp från annat håll mä :)
      Och - japp!!! inge kul just nu i den fas av "livet" som jag befinner mig i tyvärr :/
      Men "duktiga mig" har faktiskt en läkartid i eftermiddag - och en väninna skjutsar mig dit - så än är jag kanske inte "helt" omöjlig :/
      Se'n blir jag ju bra snart igen, precis som jag brukar bli häpp :>
      Mina väninnor här håller ju ögonen på mig - så jag är ju inte helt "ansvarslös" eller nåt - läget under kontroll, tror jag iaf :)
      Och med tanke på lilla mamman o äldrevården, så är det ju bara att konstatera - att den är som den är - $och inte alltid till för vårt bästa, tyvärr :o< Men jag ger mig inte, fortsätter att visa mina kunskaper :) Gnälla - och se'n släppa kanske - inte hålla kvar inombords . . .
      Önskar dig ett fint möte med nya "Prinsen" med föräldrar - puss på näsan från mig mä :>
      Hälsokraamiz med allt bäst - från mig din instängda vän i Viken,
      :D

      Radera