Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

torsdag 1 oktober 2015

Kylslaget här, så värmande persiljete / avkok :)

Här i Viken håller dom på att renovera rören - och naturligtvis klantade dom sig :O
Släpper på varmvattnet för snabbt och för tidigt - så rören hann inte med :<
Ett lock över rören for i väg - och landade en bra bit bort :<
Från början var det bara ett "litet" arbete - skulle hålla på från tisdag kl 15 t o m 06.00 igår (onsdag) - 
men men . . . Nä' fortfarande kallvatten här - och kylslagna element, birr o birr - morgonrocken på över kläderna - och strumpor på fossingarna :O 
Tvättar mig - får jag göra i tvättstället med uppvärmt vatten från köket - och för att kunna tvätta händerna och borsta tänderna i inte alltför kallt vatten, har jag en hink med vatten i badrummet :O
Vattnet blir ju så attans kallt när det får rinna i kranen - ja, så vi bara fryser o fryser här i Viken :O/
Jag har diskat idag - med vattnet uppvärmt från vattenkokaren - och sköljvatten (som vi ju ska göra) i en balja - varmt och skönt för mina frusna fingrar :o) 
Disken har varit avsköljd och legat i blöt se'n i tisdag eftermiddag, så det var ingen katastrof i köket hos mig - trots att vi blev utan varmvatten längre än vi befarade :o
Nu - tror jag - att elementen håller på att bli liiiite ljumna, så kanske kanske att värmen och varmvattnet är på G - gissa om jag längtar efter att duscha :oO<
Men - inget ont som inte har nå't gott med sig - Värmeljus i massor värmer gott här hos mig i mitt mysiga vardagsrum :o)
Dricker även jättegott persiljeTe - för att värma upp mig även inifrån - gillar JAG mycke' :o>
Värmande kraaam (är ju också bra när det är kylslaget) - så kommer nu, 
:D

2 kommentarer:

  1. Jaså du, dessa arbetare vet inte vad dom håller på med :O kanske missade dom ett par lektioner under sin utbildning :P Vad trist och jobbigt att vara utan varmvatten - vi som är vana att ha det :) Jag växte ju upp utan sådana bekvämligheter som rinnande vatten och toalett inomhus :/ Men nog är jag glad att ha tillgång till dom idag! Utan tvekan :D Här väntar vi på stormen som ska vara på väg med olika problem - typ strömavbrott, fallande träd och sånt :( Inte kul alls. Men än så länge är det ganska lugnt! Har varit på en lång runda på ca 3½ timme idag och uträttat ärenden. Mina knän är inte alls glada på mig :( Det värker så in i tusan. Men det går väl över det också! Hoppas du har fått värme och varmvatten nu och kan njuta av att duscha och diska i varmt vatten! KRAM!

    SvaraRadera
  2. Nä' kan väl inte begära för mycket av dom :o>
    Men - varmvattnet och liite värme började komma i går kväll (redan) så nu är det okej igen - bara elementet i sovrummet som återigen inte vill värma upp stackars mig :o/
    Joodå, jag är också van vid enklare förhållanden - framför allt våra långa somrar i stugan i Hälsingland som barn - utan några som helst bekvämligheter - men även under min barndom i vår bostad.
    Men som sagt - idag är vi ju glada över värme och varmvatten - så när så'nt här händer, blir vi ju liiite "handikappade" :o/
    Har skaffat "fina" plastlampor i bordsmodell om strömmen sticker och gömmer sig - dom går på batteri - tror på dom - jättefina, i rosa o lila :)
    Jättebra min vän att du hinner med att lufta dig utomhus också - när du nu håller på att fixa ihop ditt hem (igen!) . . . Motion o frisk luft gör att du orkar mer se'n - trots värk i knäna (finns bra stöd på apoteket: Futuro i gul liten kartong, Jag har för fotlederna, kanske finns för knäna mä) Kostar lite mer än vanlig linda, men effektivt läkande :)
    Hade Gosvovsan idag förmiddag, så imorgon ska jag ta mig en låååångdusch med hårtvätt och bara njuta - duschade bara som hastigast i morse :) Helt underbart ska det bli - tänk så beroende vi är av värmande bekvämligheter :o)
    Stor o kraftgivande kraamiz med energi o kärlek, så du får kraft att återskapa ditt fina hem :)
    :D

    SvaraRadera