Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

fredag 25 september 2015

Dålig hygien - eller? :O

En kur jag har vetat om ett bra tag, även testat det lite slött så där . . . 
Jag har tipsat detta till så många vänner och kunder, som har lovordat denna kur :) 
Och - eftersom lilla mamman har besvär med urinvägarna osv - har jag haft fullt upp att få personalen där - OCH den där brodern också - att få dom att fixa persiljeavkok / eller te på persilja - som ju bara är så effektivt att skjusssssa iväg bakterierna från urinvägar o njurar - (ja, dom bara pyser iväg dom) . . . men jag har själv gått här i Viken och känt mig ofräsch med konstig kroppslukt från alla håll och kanter :O Joodå, jag duschar varje dag - och ibland även både morgon o kväll dessutom :O
Joodå - jag har ÄTIT persilja - massor, men det ska vara AVKOK se' - det är det som gör susen - se'n att det är supernyttigt att även äta persilja är en annan sak dä' se' :>

På bara ett par dagar och några jättestora persiljeruskor mindre här hemma - är jag nu fräsch hela jag - behöver knappt nå'n deo ens - och besvären från urinvägarna osv -  är puts väck  :o)

Innan dess gick jag t o m omkring med surt stinkande fötter  :O och mina fossingar som aldrig brukar stinka på detta viset - dom har fattat vinken nu - och håller sig "i skinnet" nu även dom, ha ha :o>

Tänk vad denna billiga - men supernyttiga bladgröna guldklimp kan hjälpa till med :O>)

Så här gör ni, inget svårt alls:
Lägg i en rejäl knippe persilja - i ca 1 liter (gärna kokande) vatten (ha inte i salt)
Låt detta koka minst 5 minuter
Tryck gärna till lite, så att du får ur mer av persiljan
Släng inte bort den kokta persiljan - Spara detta - går utmärkt att koka ytterligare en kanna på :) Persilja innehåller ju så mycket smak och nyttigheter, så den kan vi verkligen krama ur och få ur massor av gottigt ur :>
Ett tips: Andra "koket" kan du ha i lite gott grönt te, när det kokat klart - bara låta dra i kastrullen en liten stund - blir bara så gott så :)

Så, hi hi - om ni möter nå'n som stinker surt, behöver det inte bero på dålig hygien - kan även bero på invadering av bakterier, som ju bara måste försöka pysa iväg - och DÅ luktar dom INTE mumma precis, jag lovar :O

Kramis från numera väldoftande mig i Viken, 
:D

2 kommentarer:

  1. Vilket bra sätt :) Och man kanske ska ha med sig en flaska av avkoket oc bjuda på en drink om man träffar någon som inte "doftar rosor" :D Jo, jag vet att en dålig lukt inte behöver bero på dålig hygien utan det finns flera sjukdomar som kan orsaka sånt :( Trist, men ofta finns det något man kan göra själv också - bara man hittar rätt hjälp! ha en skön dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, fniss o hi hi - tänk synen - att sträcka fram en persiljedrink till nå'n icke väldoftande person :O
      Undrar hur denne skulle reagera :o)
      Räcker ju inte med bara 1 "drink" - men tanken var rolig o tänkvärd :>
      Men JAG fick mig en riktig tankeställare jag - tänk att persilja var SÅ effektiv!!! :)
      Dessutom får vi ju i oss all näring som finns i denna underbara bladgröna grönsak - så inget att förlora - bara ÄT o DRICK :)
      God kraft o energi på dig från mig i massor min vän - snart har du fått lite mer gjort - och se'n lite till - ett steg i taget, häpp :)
      :D

      Radera