Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

tisdag 21 juli 2015

Delfinolinen i sportbil = Bondbrud? :O

Sent igår kväll kom jag hem från en semestertripp till mina vänner i Västmanland :>)
Som vanligt reste jag med hjälp av "Sommarkortet", som gäller i Gästrikland, Västmanland, Dalarna och i Örebro län :)
Under 3 dagar reser du så mycket du orkar, kan och vill - både med Tåg i Bergslagen och på bussar - och allt till en kostnad av 350 kronor (+ ev. exp.avg) . . . 
Och nu börjar värdinnorna på tåget och busschaufförerna att känna igen detta glada lilla kort, där du skriver ditt namn och datum på - för - hm, i början kliade dom sig i huve' ganska så rejält och undrade vad detta var för ett skämt :>O
Klart - dom lärde sig ju även detta moment - kan ju inte begära för mycket av dessa förare, som emellanåt verkar ha hoppat in bakom ratten även utan vanligt körkort t o m, eller :O

Jag har njutit i 3 dagar ute i skogen mellan Västerås o Köping / Hallstahammar o Kolbäck - med några trevliga utflykter både åt ena hållet - och se'n åt det andra hållet :)
Vi var på Loppisar - på bio (ni måste bara gå på "Prästen i Piquet" - bara sååå sjukt rolig! :O)
Se'n måste ni åka till Max o proppa i er massor av skräpmat - för att på dä' klämma i en enorm mjukglass i strut :O (får fasta i en vecka nu - för: bluuurpppp :O
Jag blev även bjuden på helrökt lax (som "vi" rökte själv på gården) - bara så jättegod :)
Egen skördad färskpotatis o grönt från egna landen :)
Pinfärska kokta ägg o omeletter från nå'n bonde i byn, gjorde inte måltiderna mindre gastronomiska om jag säger så . . . :)
Och som avrundning på detta hamnade vi i skogen och hittade bara så jättefina gula kantareller och stora fina blåbär - så rena rama gastronomiska maten har jag frossat i :o)
Som "Grand Finale" fick jag en hiskelig åktur i 100 knyck på grusvägen i skogen där dom bor - hugaligen så fort!!! Men kuuuul var dä' - kände mig som en riktig tuffing till "Bondbrud" (trots att jag pep, skrek och knep ihop ögonen. Var tvungen att kolla om byxorna var torra efteråt :O>)

Och för att riktigt utnyttja detta Sommarkort reste jag tidigt i lördags och kom hem strax innan kl 23 igår kväll - ganska så rejält trött och fullmatad som ni nog förstår - så nu blir det återhämtande detox som gäller - känns det som iaf - har nog tagit en ganska så lugn dag i dag (vad gäller att äta mat iaf) och även vad gäller att packa upp allt osv - Vaddå? hinner jag väl med i morgon - eller? :>)
Måste väl få njuta lite mä' - och få återhämta mig efter allt detta resande - eller tycker ni annorlunda? Skulle jag ha packat upp kläder osv redan igår!? Men! vaddå - orkade jag ju bara inte då - fixade bara det viktigaste - och se'n stupade jag i min sköna säng med magnetmadrass och sidenpåslakan, mmm - visst gjorde jag rätt :O)

Så nu ska jag kolla på Allsång på Skansen - lägga mina fötter med mina vanliga skavsår över stortårn o på sidan om i högläge på min marockanska puff - för se'n blir det Morden i Midsommer . . . 
Ha de' bara bäst ni alla, 
:D

2 kommentarer:

  1. Härligt med Sommarkortet som gör det billigare och enklare att resa och kunna hälsa på hos folk man inte träffar varje dag!!! Och helt rätt: Återhämta dig och njut av att vara hemma igen. Uppackningen väntar nog snällt ;-) Liksom allt annat man behöver göra hemma... Kul med "Grand finale" - eller så inte :o Men det är ju en upplevelse du kommer att minans eller hur :D Alltid något :) Ha det bäst!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, ett jättebra kort att resa med :>)
      Ja, jag tog det luuugnt med att packa upp mina kläder osv - kändes skönt att inte stressa :)
      Och att flyga fram i denna lilla sportbil mitt i skogen - var en upplevelse dä'. som fortfarande kittlar i maggen - vill bara upplysa om att byxorna VAR torra :O
      Skön kväll här i Viken, så jag ska sätta mig på uteplatsen en stund - och njuta :)
      Ha de' bara bäst - kraftfull energigivande kraamis på dig från mig i min Vik,
      :D

      Radera