Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

måndag 15 juni 2015

Sommar eller inte - dä' är frågan dä' :O

Ja, hm - ibland så undrar ju jag vilken årstid vi är i nu faktiskt:
Vissa dagar är ju nästan höstlika - tröja, kofta och jackan på - stövletterna med strumpor på fötterna - och även småvantarna hade jag på mig för bara några da'r se'n - pannbandet hade inte heller suttit i vägen, om jag ska vara riktigt ärlig :O
Några och få - och verkligen värdefulla stunder har jag haft i solen på uteplatsen, men dom är ju ganska så lätträknade tyvärr :O

Men - bara att gilla läget - inget att göra - kanske resa runt och följa solen, men svårt dä', när solen inte har funnits på nå'n plats under en del dagar :O

Jag har varit kattvakt - både i går och i dag - på två ställen - full sysselsättning dä' - att få 3 katter på ena stället att äta och må bäst - och så få madammen på andra stället att trivas hon mä :o
Konstigt nog älskar dessa katter mig - trots att jag inte egentligen är nå'n kattmänniska - ormar sig och spinner fjäskande när jag kommer - verkar faktiskt inte längta efter matte så där värst mycket - iaf inte när JAG är där och kelar o busar med dom, ler :o)

Imorgon bär det av till lilla mamman - buss 1 ca 8.00 - Upptåget - buss - framme hos mamma - ut och gå (om mamman vill vill säga) lunch för mamman - ev en kort promenad igen (om nu mamman vill) och se'n jaga bussen till Rese Centrum i Uppsala - Upptåget - och så bussen från Gävle till Viken :o
Hemma igen - antagligen ganska så trött o slut - men jag har ju givit lilla mamma lite av min tid :)
Lite förresten? Resan t o r Viken - Uppsala tar drygt 8 timmar, men "that's life :<

Så ikväll blir det en snabb dusch och förhoppningsvis hårtvätt - se'n bums i säng - för i morgon blir en tuff dag, som börjar tidigt - och som slutar ganska så sent . . .

Som matsäck har jag gjort en jättegod omelett på: 3 ägg, en liten näve blandade oliver, 1 fint skivad stor tomat, riven god ost, örtsalt och kajennpeppar :) 
Jag tar så klart även med mig nyttiga nötter o mandel - och naturligtvis småtomater :o)

På hemvägen köper jag kanske en god mjukglass eller nå't - vet vi inget om - ännu :o)

Skön sommarkraam på er alla - med förhoppning om en skön start på semesterperioderna och så har vi ju den där midsommaren då - där kanske nubben blir liiiite utspädd, om det vill sig illa :o

:D

2 kommentarer:

  1. Hoppas resan och besöket hos "lilla Mamman" gick bra! Jo, vädret har varit verkligen omväxlande även här men någon riktigt sommarvärme har man ju inte känt av ännu. Var på en drygt 2½ timmes tripp ute igår och hann ha det mesta i väderlekar under tiden :O Bara snön fattades :) Katter lever i stunden och tar tillvara det som bjuds utan att sörja över dom som inte finns där. :) Hmmmm Jag tycker att det är alltid besvärligt med maten när man ska iväg någonstans för man kan ju inte tillaga saker under resan och hos andra som man vill och är van att göra hemma. Men man får hitta på olika nödlösningar... Ha en riktigt bra onsdag och koppla av för att återhämta dig från resan! KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Besöket o resan gick "bra" tills det var dags för mig att åka hem - då sa jag visst nå't som inte passade lilla mamman - så hon började helt plötsligt att slå med en knytnäve mot tvättstället - frågade mig: "ska du borsta tänderna på mig va'? är jag en bäbis va' ? skulle jag ju inte /tyckte jag ju inte :) men hon blev helt plötsligt väldigt upprörd :O . . . Jag bad då personalen att se till henne, för jag var ju tvungen att passa bussar o tåg osv, men allt gick bra, enligt personalen iaf :)
      Bra att du kommer ut - är bästa medicinen för hälsan dä' se :) (trots varierande väder, hm)
      Under en dagsresa brukar jag faktiskt ta med mig nå'n form av omelett, även god kall faktiskt och kan varieras i all oändlighet :)
      Massor av vatten att dricka är ett måste - eller att ta med filter o filterhållare och tillverka bästa vattnet på plats :)
      Och - nöden är uppfinningarnas moder vet du ju, eller hur, skratt :)
      Önskar dig en skön midsommar, trots "varierande" väderlek :)
      :D

      Radera