Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

torsdag 26 februari 2015

Änglagåva / cykelresa Indien - Borås :)


Åh, en så'n fin gåva jag fick idag - av diakonissan som kommer hem till mig, för att jag skulle få "lätta mitt hjärta" från allt det jobbiga - framförallt från förra året :o)
Vad jag fick? . . . 
Jo, jag fick faktiskt ett stort änglakort av henne med texten:

ÄNGLAVAKT
Var inte rädd för mörkret -
En ängel vakar över dig

Var inte rädd, när dis och dimma
skymmer sikten - 
En ängel leder dig 

Var inte rädd för livet
dess skiftningar och växelspel
du ska växa och mogna - 
En ängel följer dig 

Text: Carin LarsHans

En helt underbar vers med underbara bilder på (som jag tyvärr inte kan visa er NU, men så snart jag kan det ska ni få se) 

Visst finns det underbara människor ändå - trots att så många andra kan övertyga oss om motsatsen :)
Men - jag försöker alltid att se det goda hos allt och alla - att inte döma för snabbt :)
Ibland kanske vi inte behöver döma alls - Änglarna visar vägen och medlar :o)

Tack min nyfunna vän för denna fina gåva - undrar vad DU ska få av mig i gengäld :o)

En annan fantastisk historia 
handlar en bok om, som jag köpte idag på bokrean: 
"New Dehli till Borås" Per J Andersson/ Forum . . . där en fattig, oberörbar indier, född under en mäktig regnbåge, blev spådd att han skulle gifta sig med en utländsk kvinna - försörjde sig med att måla porträtt av människor - En blond kvinna från Borås kom fram till honom, han målade av henne - hon åkte hem till Sverige - Han kunde inte glömma henne, mindes sin spådom, fick tag på en begagnad cykel som förde honom till Sverige, Borås och Kvinnan som det ju var förutbestämt att han skulle gifta sig med :o)
Ja, tänk att cykla så lång väg för kärleken - Jag ser verkligen fram emot att dyka in i den boken, för det var länge se'n jag läste något annat än mina hälsoinspirerande böcker - men vem vet - tror nog att även denna bok är en riktig vitamininjektion jag - vad tror ni :o)
Han hade säkert änglaeskort på denna ofattbara resa, tror ni inte :o)

Stor änglakraamis med empati och kärlek från mig till er alla fina, 
:D

4 kommentarer:

  1. OJ, vilken Lycka att ha en diakonissa som kommer hem till en så man kan prata ut om allt det svåra <3 @->- Och så fin text på Änglakortet! Böcker är bara så härligt att få läsa!!!
    Som man säger: Oavsett vilka sorger du vill dränka så är Biblioteket den bästa baren! :D Ha det bäst!

    SvaraRadera
  2. Ja, ett bibliotek av böcker med goda energier - är en lisa för själen dä' :)
    Och - ja, hon är bara helt underbar denna diakonissa - trots kyrkan och denna tro säger hon att jag bor helt underbart med mina buddhor, änglar osv :o)
    Och att JAG är helt underbar - jag mä' :O
    Det känns som att en vän kommer hem till mig - trots att vi inte känt varandra så länge . . .
    Ha det bara bäst och må så bäst du kan - tänk på texten på detta änglakort, så finns snart inga problem kvar :)
    :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad menar du mer "trots kyrkan och denna tro"? Menar du att ALLA som är med i kyrkan eller delar deras tro är på ett visst sätt??? JAG anser att alla människor är INDIVIDER och gör egna val - oavsett tillhörigheten till någon grupp (religion/nationalitet/hudfärg eller annat) Jag är ganska trött på den typen av generalisering av människor. Att man dömer folk p g a en grupp som dom råkar tillhöra! Men jag hoppas du förstår vad jag menar! Ha en bra helg!

      Radera
    2. Njääää, jag brukar inte generalisera folk - eller dra dom över en kam eller så - men jag blev bara så glatt överraskad över hennes initiativ och intresse - att hon snappat upp mitt intresse för änglarna - och att hon inte skrämdes iväg från mitt hem, smyckat med änglar, buddhor, drömfångare, madonnor osv osv :) Men - tror nog att dom flesta diakonissor kan skrämmas av "mig o mitt leverne" oavsett om jag nu INTE stämplar folk in i vissa fack och bara "tror" att så'n är den o den . . .
      Kanske var mera "strängt" - "förr i tiden" - och nu är ju denna diakonissa väldigt fritänkande och öppen åt alla håll o kanter (verkar det som iaf) :O
      Hon kommer nog att bli en väldigt fin vän till mig - både hoppas och tror jag :o)
      Jag är också "trött på generalisering av oss människor - varför får vi inte snappa upp lite här och lite där - då blir det en mycket godare "soppa" i slutändan - men slutkontentan var iaf att jag bara blev så glatt överraskad och tacksam över hennes fina gåva till mig :o)
      En fin fortsättning på helgen önskar jag dig mä',
      :D

      Radera