Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

torsdag 22 januari 2015

"Namaste" -

. . . är en kärleksfull hälsningsfras i Japan / Indien osv - känner stark kärlek när jag använder mig av den :)
Jag använder mig av denna "ritual" när jag avslutar med en kund - känns fint för oss båda :=)
Ni vet - handflatorna ihop framför bröstet, fingertopparna uppåt - personen något halvbugande, blicken gärna inåt mot själen och hjärtat - då blir "stämningen" så som jag vill ha den :O)

Jag försökte att kopiera in en jättevacker bild på en japansk kvinna i "Namastehälsning" - och joodå, fick in bilden i redigeringen, men när jag skulle ladda in den i inlägget funkade det inte :( . . . 

Tror inte att min dator har den kapaciteten - får väl fråga nå't tekniskt snille - kanske :=/
Men googla gärna på NAMASTE - så får ni se vackra bilder - vackra färger - vacker stämning :)

Jag har t o m gjort nya visitkort nu - naturligtvis med namaste på - Djuprosa med "insprängda strålar" Jättevackra,  men vet redan hur dom ska bli ännu vackrare :O) 

Nu ska jag sitta i en kort men underbar meditation - naturligtvis med händer i namaste-position - känner så'n frid inom mig då :O)

Efter att ha kämpat i snöblåst och halka har jag nu även kämpat tillsammans med "Putte-crossis" nu idag på eftermiddagen - så det ska bli så mysigt med en kort stund inom mig själv i meditation :O)


Rekommenderar detta - både namaste och meditation (valfri, vad som passar var o en) - ger så'nt lugn inombord - och det behöver vi, som motvikt till dagens stress och fläng - med krav på prestation osv.

Namaste 
:D

2 kommentarer:

  1. Namaste på dig också <3 Datorn i sig tror jag inte hindrade bildöverföringen utan det beror nog mer på inställningarna i din blogg. I alla bloggar kan man inte infoga bilder men jag har ingen aning om ifall detta gäller din blogg eftersom jag inte har använt den. På vissa sidor har man också copyright skyddade bilder som inte kan infoga i andra program. Men du kanske kan fråga din son som kan se inställningarna som du har :) Själv kanske jag "mediterar" med dammsugaren/skurmoppen eller annat "roligt" idag men kopplar av senare under kvällen med lite skön musik eller en bok :D Sköt om dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tänk att ett ord - eller en handling, kan förankra sig så stenhårt i själ o hjärta :O)
      Ska kolla upp datorn, men jag vet att den inte har all "kraft" den skulle behöva :O
      Lyssna på musik skulle jag rekommendera - kan va' avkopplande - men att dammjaga är kanske inte det - men om du är inne i din syssla, ska det faktiskt kunna vara mediativt, så det så :P Bättre än att flänga runt :)
      Jag har fått visitkorten nu - så jättevackra :)
      Namste på dig min vän - ha det bäst :)
      :D

      Radera