Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

torsdag 20 november 2014

Lysande "kärlek" i mörkret :)

Så här i novemberrusket - njuter jag av mina helt makalösa saltstenslampor - jag har 3 st - och funderar på att skaffa en till, så att jag även får en i köket :) 
Jag har sett en i pyramidform - bara så vacker - och tänkte - "DEN vill jag ha" :) 
  Jag har ett stort fönster samt ett pyttefönster i vardagsrummet - där i pyttefönstret, har jag en av mina saltstenslampor, som lyser så fint, omgiven av änglar och delfiner i genomskinligt glas - så allt lyser så härligt skirt rosa :) (som i en livmoder kan vi nästan säga)

Jag har köpt en av dessa lampor ny till fullt pris för flera år se'n - men dom andra 2 är från second hand - hade så'n himla tur - precis som jag bara bukar ha på dom ställena :)
Den ena från second hand är i sovrummet och den andra är i salongsdelen av vardagsrummet - 
så vackra så, med sååå härliga energier :)

Pyramiden kommer att passa jättefint i lilla vardagsrumsfönstret - jag bara veeet dä' :O)

Vill änglarna att jag ska ha den - så får jag den, eller hur :) Joodå, dom nickar nöjda o belåtna :)
Kanske finns det nå'n i universum, som tycker att jag är värd den :) Annars är jag ju nöjd ändå förstås :)

Jag har rensat här i min fina nya lägenhet idag - med vit salvia, som jag skaffat från min lilla butik, där det finns prylar o grejor precis i min smak :) Salvian är sammanbuntad o hopknuten - så jag trodde då att den skulle vara svår att släcka - men ingen fara alls - när jag "rensat" klart - gått runt i mitt lilla bo och "rensat" med denna bunt av vita salvian - 
lägger jag ner den i en lotusljusstake -  
så slocknar den så snällt så :)

Ja, vi får ta till alla medel som står till buds för att få det så mysigt vi kan under denna gråa och ruggiga årstid - och jag använder mig av mina redskap - och ni andra tar hjälp av vad ni tycker hjälper er :) 

I morgon bär det av till lilla mamman fram o tillbaka - tar med mig lite frukt och chokladtryffel - och så försöker jag väl att få ut henne på iaf EN promenad . . . se'n bär det åter av till Viken kring kl 3. Då brukar jag vara ganska så mör på alla nivåer, så den resan brukar jag slumra bort :O
Hoppas att hon trots allt - uppskattar mina besök - mer än hon visar - vÄrkar vara tvärsom faktiskt :O
Beror väl på att hon tyvärr drabbats av lindrig demens - så då är det ju som det är . . .  
Tänk om jag hade kunnat hjälpa till att stärka o pigga upp hennes lilla hjärna - ge henne cocosolja osv - men nähä och Tack så mycke', smakar ju BLÄÄÄ och Uschamej säger hon :O
Därför får hon lite uppmuntrande mörk choklad istället - och bananer för kalium osv, även småtomater tycker hon om - lättast så :O)

Värmande bästa kraamisen från mig som ju är sjukskriven igen - och som kämpar vidare - men ALDRIG ger mig :O)
:D

2 kommentarer:

  1. ag håller alla tummarna för att du ska kunna skaffa dig den pyramidformade lampan! :D Du kanske ska skriva till jultomten eller tipsa någon/några i omgivningen om det :) Jo, det är svårt att försöka lära någon med demens att skaffa nya vanor. Gäller ju även många utan demens *hihi* Hoppas resan gick bra i alla fall! KRAM från oss på Gränsen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för att även DU tycker att jag är värd denna pyramidformade magiska saltstenslampa :)
      Tror nog att även änglarna är på min sida :)
      Och - naturligtvis - jultomten :) :)
      Ibland kanske det kan va' bra att skylla på "demens" - eller hur, hi hi :)
      Nytt tänk kan va' svårt att skaffa sig ibland - men det är ju inte omöjligt heller :)
      Med lilla mamman var det bra, på ovanligt gott humör faktiskt - men resan hem blev ganska så dramatisk - återkommer om den i ett nytt inlägg - eller inte :/ heta arga känslor och förödmjukande behandling av galen busschaufför osv :O :O
      Ljus och kraaamis så länge från mig i snöslaskiga (mest regn) Viken,
      :D

      Radera