Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

lördag 22 november 2014

Galen busschaffis :O

Mitt besök hos lilla mamman igår var faktiskt en av dom bättre :)
Hon var på skapligt bra humör - vi kom ut en liten stund i det ruggiga vädret - vi kunde t o m prata om neutrala saker på ett ganska så trevligt sätt - och jag hade med mig mörk tryffelchoklad o polkagrisar i fin liten glasburk :) 
Men - hemresan :O !!! Hjälp första bussen från mammas hem blev katastrofal den :O 
Den "galna" busschauffören fick för sig att mitt busskort med RESEKASSA inte gällde där i Uppsala -  fick för sig att jag hade månadskort osv - och DET skulle visst inte gälla där . . . Men jag talade om för honom flera gånger att jag hade RESEKASSA och inget annat - OCH att jag åkt på just det kortet hela tiden lilla mamma bott där i Uppsala (ett kombinerat UL kort och X-trafik) - men han fattade visst inte - kunde helt enkelt inte sitt jobb :O Han ringde sin chef - sa att det var månadskort och att det stog X-trafik på kortet - Chefen sa att då gällde det inte där i Uppsala - Triumferande och skadeglad sa han att endera fick jag betala på annat sätt eller gå av bussen - Jag gjorde ingendera jag - visste ju att jag hade rätt - och framför allt att kortet gällde - hade ju åkt dit så sent som för bara några timmar se'n :O 
Dessutom är resan till ReseCentrum "gratis" för den ingår i totala resan till Gävle (omstigning) så ingen i hela världen kunde få mig att betala dom ynkliga kronorna som gällde - En annan kvinnlig passagerare erbjöd sig att betala resan till ReseCentrum, men HALLÅÅÅÅ gick inte JAG mä' på :O 
Chefen för busspersonalen dök upp - plus EN TILL BUSS - så DOM ANDRA passagerarna fick byta buss :O medan JAG fortsatte att hävda min rätt :O - Till slut sa den där chefen att kortet var RÄTT och att det hade blivit ett missförstånd - MEN varken JAG eller dom övriga passagerarna fick nå'n välberättigad ursäkt av vare sig galningen till chaufför eller den "galna" chefen :O . . .
Ca 10 minuter tog denna diskussion, så denna okunniga och galna busschaufför sabbade nog tidsschemat för denna dagen, hm :O
Avslutningsvis blev jag "eskorterad" i bussen med bara mig som passagerare till torget nära ReceCentrum - kändes inte kul dä', men var ju min rättighet egentligen :/ Till på köpet släckte han ner skylten med hänvisning till nästkommande busshållplats - som jag påpekade - då skrek han surt till mig: "Jag slänger av dig vid Vaksala torg" - svårt att hitta när jag inte är därifrån, hm :O Jag frågade om han kunde skjutsa mig ända fram till närmaste busshållplatserna vid ReceCentrum, Men DET kunde han absolut INTE (Sur som ättika var han). Väl på perrongen i väntan på Upptåget mot Gävle, ringde jag upp UL trafik - en jättetrevlig kille svarade - så nu ska detta ordnas upp med ersättning till mig osv - OCH i Uppsala ska busschaufförerna få utbildning i alla dom olika busskorten som vi passagerare använder oss av - ha ha :O)
Ja, herrejösses - så allt kan bli ibland :O 
Men nu är jag hemma - helt slut, men har sovit ut idag - ätit en näringsspäckad "brunsch" och ska nu ut och uträtta en del ärenden - och senare i eftermiddag kommer en härlig väninna och hälsar på - ska hämta en dunk joniserat vatten - och vill nog få lite änglatarot lagd för sig mä' :)
Till veckan får jag besked om ersättning för denna kaotiska hemresa med galen busspersonal - så fortsättning följer - spännande (eller inte) 

Idag ska jag äta värmande och mustig jordärtskockssoppa med grönkål, paprika, lök, grädde och hönsbuljong med ingefära o ekologisk madrascurry i - så gott det ska bli :)

Ha det bara bäst i novemberrusket, 
:D

2 kommentarer:

  1. Usch för okunniga och otrevliga busschaufförer :O :P Usch en gång till!!! Fattade han inte att han har ett serviceyrke där man ska vara trevlig mot kunderna och att man ska försöka lösa situationen - även om han själv var okunnig i vad som gällde! Behövs absolut utbildning - vilket är företagets skyldighet att fixa men även att man måste som chaufför vara flexibel när problem uppstår! Använder ju själv alltid reskassa när jag åker på svenska sidan och för det mesta funkar allt som det ska :) Men galna chaufförer har ju även jag råkat ut för - även om det inte gällde betalningen då :P Vilken tur att allt löste sig till slut! KRAM till dig min Vän från oss på Gränsen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, uschamej, men undrar hur det gick för HONOM - den galne chauffören :O Undrar hur mycket bassning han fick tro :/ Hade han ju gjort sig förtjänt av, tycker då jag iaf :O)
      Skulle höra av UL kundtjänst nå'n gång till veckan - få se vad dom kan göra, bara att vänta o se :)
      Jo, en av dina fasäser vill jag minnas var med en kattbur (utan katt i) som chauffören vägrade ta med pga allergi) :=P Bra att vi står på oss - annars gör nå'n annan dä' :/ jag har iaf slutat vara offer nu (iaf försöker jag att inte va' dä') utan säger till när nå't är galet o fel :) Undrar även vad dom andra passagerarna gjorde - för dom var ju också värda en ursäkt för den galna bussresan :/ Japp, fortsättning följer på denna "resa" - men tror nog att jag blir nöjd med beslutet iaf - känns så :)
      Håller nu på att fixa en "hundvänlig" bostad, så - Frolicmuta på natttäcket, färsk vatten klart, mattorna bort - hundtäcken osv fram på alla 3 ställena :)
      Peppande o värmande kraamisen på dig,
      :D

      Radera