Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

fredag 4 juli 2014

Att vara positiv och inte negativ :)

Egentligen har jag stor lust att skriva om hur det inte alls fungerar på Akutmottagningar osv . . .
Där får vi sitta i timtal - halvdöda - eller heldöda - personalen märker ingenting . . .
Helt galna "rutiner" osv - som inte alls fungerar . . . 
Nä' ska man åka dit så stämmer det - Då måste man va' frisk till 150 procent - minst . . . :O

Men nej jag vill hellre skriva om att solen skiner - och att sommaren har börjat nu - och att jag tack vare denna olyckliga händelse kanske får stabilare ekonomi inom kort - och mindre stress att få ihop pengar till alla utgifter och allt så'nt där . . . 
Har faktiskt pratat med jättebra personal på Försäkringskassan - och nästa vecka ska en handläggare för sjukpension ringa upp mig, så får vi se vad som händer :)

Kan ju bara bli bättre som jag ser det, så jag är förhoppningsfull :)
Jag behöver inte (som man fick göra förr) arbetspröva på någon arbetsplats - Samhall / Rehab eller så - utan får vara här i min egen lilla salong :)

Solen skiner härligt här - sommaren har börjat, så jag mår trots smärtan i revbenen osv bra i själen iaf, fixar nog även detta bakslag i livet :) 

Så - jag försöker att må så bäst jag bara kan - och lämna över problemen till änglarna :)
Tror inte att jag kan göra så mycket mer - och jag vet att jag kommer att fixa även allt detta . . . Vi får ju inte mer att tampas med i livet, än det vi klarar av, trots att det emellanåt kan kännas väl tufft :/
på något klurigt sätt iaf - och med änglarnas hjälp - och med hjälp av mina underbara änglaväninnor och otroliga vänner - vet jag bara att detta är början av mitt nya bättre liv :)

Ha det bäst och somrig kramis så länge - så hörs vi, 

:D

2 kommentarer:

  1. Försökte skriva här redan igår men allt försvann *grrrr* Censur eller? :) Jo, akuten är inget trevligt ställe och ibland får man vänta länge eftersom man inte kan veta i förväg hur många patienter som dyker upp eller hur lång tid vården tar :/ Nåja, hoppas du mår bättre nu i alla fall! Hoppas att allt löser sig även med F-kassan. Sommaren har återvänt hit också så vi försöker njuta av den så gott det går! Ha det bäst!

    SvaraRadera
  2. Likadant när jag ibland försöker att kommentera hos dig - men då är det - tålamod - som gäller :)
    Men - det omöjliga tar ju bara liiite längre tid, så :)
    Och - det är inte alltid väntan på dessa ställen, beror på att det poppar in akuta patienter heller - på hälsocentralen bokar dom visst in flera på samma tid :O Nä' det funkar inte alls på dom ställena - är mer som en fabrik än ett ställe som tar hand om sjuka.
    Idag - hälsocentralen - 3 inbokade på samma tid - svårt för mig att hinna dit till bestämd tid - fick vänta i 45 min ca - i stående position, lutande mot en vägg - och så vanka runt - för sitta gick inte :O Men - nu är jag sjukskriven några veckor och det är jag värd - efter alla svåra år jag kämpat på utan att sjukskriva mig - och inget TACK fått för dä' :O
    Så nu njuter vi av sommarvärmen, som idag varit lite väl kvav - och växlat mellan åska och dunder mä' - Den där Tor var ganska så våldsam faktiskt :)
    Tack för omtanke o värme - ha det bäst :)
    :D

    SvaraRadera