Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

söndag 22 juni 2014

Bort med gammal energi :)

. . . Och regnet bara vräääker ner - helt ohämmat - helt utan stopp :O

Och här bara plockar jag . . .

Och - rensar - och rensar - och rensar :O

Vilken tur att vi flyttar ibland - så att vi blir av med allt gammalt - som ju även kan bestå av gammal dålig energi - och den har ju gjort sitt - om jag säger så :)
Bara bort med den - inte nå't jag saknar nu, eller senare kommer att sakna :)
Och - det som jag tror att nå'n annan kan behöva skänker jag till Loppis o Second Hand :)

Imorgon (eller nog snarare på tisdag kanske) får jag reda på om kvinnan med barnen kommer att ta lägenheten eller inte - och om hon gör det är det snabba ryck som gäller :O
Då har jag inte lång tid på mig att bli klar - då är det gärna igår som gäller :O :)
Då är det bara för mig att fokusera på den här lägenheten - att få den ren och urplockad - för att se'n få klart i mitt nya hem o boende på markplan med egen uteplats :)

I morgon en ny vecka - och för många början av semester och återhämtning - Önskar er allt bäst oavsett om ni semestrar eller inte :)

Kramis så länge - nu när det faktiskt är ett litet uppehåll i regnandet :)
:D




4 kommentarer:

  1. JA, bort med gamla, dåliga energier och in med nya, fräscha energier :D Hoppas hon får ta lägenheten; kvinnan med barnen för jag tror att hon behöver få ett EGET hem nu, även om det blir lite trångt för henne en tid. Jag har också varit i den sitsen en gång i tiden att jag var tvungen att ta en ganska liten bostad med mina barn, men bättre det än att behöva bo hos andra. Sånt tär på krafterna och hon behöver också en nystart i sitt liv! Liksom du :) Skickar dig en massa krafter och tror och hoppas att allt ska bli bäst i slutändan.
    P.S. Vädret är ungefär likadant här: blött och kyligt, men vi ger inte upp hoppet om bättre väder inom kort! Sköt om dig!

    SvaraRadera
  2. Kvinnan o barnen får lägenheten OM hon vill, för hon är nr 1 i kön . . . Det är upp till henne att ta den :)
    För mig känns det som om änglarna har sänt henne till mig, så att det händer nå't fort - för oss båda - kanske även att jag kan hjälpa henne med att må bättre - få en nystart :) och Jag vet att du kämpat på ensam - med flera små barn - ett tufft minne för livet - men som även givit dig kraft, styrka och en tro på dig själv :) Själv hamnade jag ju i en annan sits då - att jag inte alls fick bo med barnen efter skilsmässan . . .
    Just nu håller faktiskt solen på att verkligen kämpa sig fram mellan molnen - hoppas den vinner - och i så fall skickar jag sol o värme till dig min vän :)
    Kram så länge o ha de bäst :)
    :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi alla genomgår en massa olika saker under vår livstid. Alla får sin beskärda del av problem och glädjeämnen på olika sätt - och genom dom växer vi som människor! Jag tror att hon tar bostaden och jag tror också att det är bra för henne :) Liksom din flyttning blir det bästa för dig :D Även här försöker solen kämpa sig fram men molnen för en envis kamp mot den :P :( Vi hoppas solen vinner!

      Radera
    2. Ja, jag tror faktiskt också att hon gör så :)
      Då återstår det bara för mig att bli klar här - och höra med dom på min nya adress när dom kan "ge sig av" :) men tyvärr har dom bara legitim inflytt den 1:a varje månad - och nu den 1:a är för snart - och den första augusti - nja, då får jag besök är av min biopatväninna med följe :) Men nåja kommer att lösa sig, vet att änglarna är med mig :)
      Och - vi får alla vår beskärda del av livets hårda skola, så är det.
      Och - sol just nu, men ingen riktig värme :/ men den kommer - jag vet dä' :)
      Kramis och ha det bara bäst :)
      :D

      Radera