Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

onsdag 21 maj 2014

Moola Mantrat, charmig läkare & lägenhet :)

Moolamantrat - tuffar på i min spelare :)
Moolamantrat - stärker mig :)
Moolamantrat - helar mig :)
Moolamantrat - känns som kärleksfull balsam i min själ :)
Från början fick jag tag på denna ljuvligt healande melodislinga när jag utbildade mig till shiatsuterapeut - Läraren från Belgien hade ju kontakter i både Indien o Asien i övrigt - klart jag köpte dom två varianterna bums - och tänk vad jag har nött på dom :)
Efter några år blev jag lite fundersam om jag skulle nöta ut dom totalt, så jag lugnade ner mig att spela dom - tog bara fram dom vid "högtidliga tillfällen", ler stort :) Magiska ögonblick blev det då :)
Men - under och magiska under :) jag fick reda på att dom "brände" CDn i en fotoaffär här i Viken :) :)
Glad i hågen - och med förväntan i kroppen, tågade jag dit :)
Joodå, dom "brände" visst det (inte såå billigt, men ändå . . .  dom kunde hjälpa mig att rädda min underbart helande musik :)
Tack mina änglar - ni hjälper mig - alltid och hela tiden :)
Så nu vet jag att jag garanterat kommer att ha kvar dessa härligt helande CDn så länge jag lever - och se'n får vi hoppas att dom lever vidare - och sprider healing, kärlek och förlåtelse :)

Idag har jag bussat mig in till Gävle, för att träffa min nya "farbror" doktor, som faktiskt var i min ålder (alltså ingen "farbror" ännu iaf :) Jättetrevlig faktiskt - fast så klart en aaaning skeptisk till mitt holistiska helhetstänk, som ju inte får anammas inom SJUK"vården" - inte ännu iaf . . . men det kommer - det kommer :)


Utan stress åkte jag in med 2 bussar - stannade till i Stadsparken i Gävle - eller Bolougnerskogen, som jag hellre kallar den - satt där en stund - pratade i mobilen med min väninna från Kallhäll, som kommer hit på fredag - satt bara se'n och lyssnade på fåglarna - kollade i trädkronorna där solens strålar spelade igenom, bara så vackert och så helande det med :)
Utan stress fortsatte jag sedan vidare upp till lasarettet och mötet med den faktiskt mer positive läkaren - än jag kunnat ana innan :) Kände att jag gjort ett bra val av läkare, så jag är nöjd där :)

Väl i Viken igen handlade jag Presentkort till en väninna som fyllt femfemma nyss - och som vi ska fira på fredag (om allt blir som vi tänkt), handlade även fotsalt med lavendel, skavsårsplåster (är mina strumpor under sommartiden, hi hi) tandvårdsartiklar osv - så nu ska fossingarna - och hela jag få mig en kärleksfull behandling :)

Som slutkläm här vill jag be om massor av tummisar från er - för en helt perfekt lägenhet för mig - ska kolla på den i kväll - ordentligt menar jag - har bara stått på tröskeln från uteplatsen med en hel "säng" av kirskål - och gillade vad jag såg i det fräscha vardagsrummet :)
Så - håll tummisarna - mer information får ni nog stå ut med senare - är jag rädd, är ju detta som finns inom mig nu - och bara vill uuuut, hm :)

Moolamantrat tuffar på - jag känner krafterna strömma in i mig :)
Tackar min son som skjutsade hem sin mamma från Centrum idag - efter Gävlebesöket - så att min ork och mina krafter sparas till promenaden om en stund ner till "min blivande" lägenhet - nära Centrum - nära Rese Centrum - nära . . . till det mesta tror jag faktiskt . . .  Och - på markplan med kirskålsfylld uteplats :)
Tyvärr - måste jag nog tukta kirskålen - iaf en aaaning, för lite blommor och örter vill jag också få plats med, hm hm . . . men kanske att jag kan njuta av en del av detta "guld" som erbjuds helt graaatis :)

Kram så länge - njut av värmen och det gröna - gör smoothisar och soppor av det näringsspäckade gröna - ta tillvara denna hälsospäckade resurs - helt gratis är det ju - och motion får du på köpet :)
:D

2 kommentarer:

  1. Nej men GRATTIS Grattis och än en gång Grattis för att 1) Ha hittat en bättre doktor 2) för en lägenhet (som jag hoppas blir din) 3) för allt kirskål som du hittade och kanske får ha på din egen uteplats! Håller absolut alla tummarna för att det ska bli så som du vill!!! Härligt också att du kunde kopiera cd:n för att kunna lyssna på dom oftare utan att riskera att slita ut dom! :D Och skönt att sonen kunde köra dig hem efter resan! Hoppas att allt löser sig till det bästa för dig! KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack från hjärtat för dina GRATTIS :)
      Ja - ibland har vi flyt :)
      Ibland inte :/
      Allt bäst för dig mä',
      Kramis,
      :D

      Radera