Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

fredag 21 februari 2014

Träningsryck :)

Tänk vad TVreklamen kan ställa till med :O 
Och - tänk att vi går på den - varje gång :O 
Nä' - inte brukar väl jag - egentligen gå på reklamen.
Vill nog bilda mig en egen uppfattning :)

Men, nu tackar jag Lidle för deras reklam för kettlebell - ni vet, tyngder som du gungar med fram och tillbaka - svingar - som stärker kroppen - framförallt ryggen (tror jag) :)
För - nu har jag faktiskt en i min ägo - och är så glad över den :)
Är det nån som vet om det kan vara bra att ha 2 stycken . . . (hörs det att jag är nybörjare) :O
Eller kör man bara med 1 åt gången i övningarna?
På samma vända och i samma affär - inhandlade jag även gummiband - eller Multi Function Expander - jättesköna att stretcha ut benen och armarna med :)
Det är 4 band som liksom sitter samman, så jag tränar armar och ben samtidigt :)
Kan användas både stående och liggande - och kanske även sittandes - toppen :)
Bägge prylarna kostade ca en hundring styck - som hittat tycker jag - så jag passade ju på :)
Har tyvärr inte hittat nå'n på loppis än, så . . .

Så - idag har jag tränat och tagit hand om mig själv - även gamle "Putte" (min crosstrainer) har fått göra rätt för sig idag :) . . . och joodå, han är med mig på tillfälliga flytten - tur dä' :)

Har även ätit en näringsspäckad omelett med små gröna puilinser, stora vita bönor, brysselkål, röd lök o tomater. Själva omelettsmeten bestod av 4 ägg, riven ost, örtsalt och Madras Curry - så jättegott :)
Till det en råkostsallad på rivna morötter och rödbeta med god olja och Trocomare örtsalt :)
Till brunsch åt jag min frukt-musli-nöt o kvarg blandning med linfröolja - 
så gott så :)
Men - ska sanningen fram, så har det slunkit in en liten chokladbit också idag . . . (och god var den)

Jag känner mig redo nu för att ta hand om mig själv - att vara go mot mig själv - så att jag mår bäst :)
Jag är så trött och slut efter den här jobbiga tiden med lilla mamman på "fel ställe" - min tillfälliga flytt - och lilla mammas flytt till bättre boende under samma dagar :O ett under att jag står på benen :/
Ja, herre jösses - tänk så jobbigt livet kan va' ibland och emellan varven :O

Men nu är det förgånget och avbetat (som lilla mamman säger) - och det är Nya Tag som gäller :)
Dagarna blir ljusare och ljusare (trots snön och modden som damp ner helt oinbjudna) . . .
Jag bara känner för att ta hand om mig själv på allra bästa sätt o vis - för det är jag ju värd :)

Nu har vi början av en ny vår på ingång, så iväg till affären bara och införskaffa träningshjälp - 
och Frukt o Grönt i massor - gärna mörkgröna blad, som ju är fullspäckade med näring :)
Finns inget annat som vi kan få samma näring utav, tro mig :)
Ta fram chimpansen i dig och frossa i det bladgröna - må så bäst du bara kan :)

Ja jag är fortfarande trött i kroppen - och resorna till lilla mamman är längre nu . . . 
Men - jag får inte stressa upp mig för den sakens skull - inte lönt alls det :)
Jag tror faktiskt att lilla mamman kommit på ett av dom bättre hemmen - inte helt kommunalt - utan är lite halvprivat . . . KOSMO heter dom som driver hemmet: Kropp o Själ med Omsorg :)
Tjejerna på avdelningen är jättetrevliga (även vid skiftbyte), aldrig hört någon stressad - toppen :)
Mamma låter gladare på rösten, trots förvirrad förstås - eftersom det fortfarande är nytt - men hon har gympat, lyssnat på en bok, målat lite (kommer visst en konstnär på besök) 
Många aktiviteter erbjuds på ett nästan nybyggt boende - tror faktiskt att det här är helt rätt :)

Peppande och mindre trötta? kramisar från mig i Viken till er alla fina,
:D

2 kommentarer:

  1. Vad härligt att du har överlevt "alla" flyttningar och är på G mot en ny vår - som absolut känns är på väg här också - även om det kommer lite senare här än där :) Häromdagen såg och hörde jag talgoxarna sjunga i björkarna bakom min balkong :D HÄRLIGT!!! Just nu så snöar det - som omväxling :O men det är milt för att vara februari. Just nu ca 3 till 4 minusgrader. Helt OK! Jag förstår att det tar lite tid för "lilla mamman" att bo in sig på det nya stället men förhoppningsvis så blir det bra snart. SKÖNT att det finns bra ställen också! Ha en riktigt bra väntan på våren och ett trivsamt veckoslut! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nog överlever jag alltid :)
      Är av segt virke, svår att knäcka :)
      Kanske liiite skörare i själen o mitt inre :/
      Men - visst är jag på G igen :)
      Bättre det än att deppa ner sig :)
      Att höra fåglarnas kvitter är som balsam för själen det, jättehärligt :)
      Jag har ingen aning om temperaturen, fick ingen termometer med mig hit, men ingen kyla här heller - och igår var det ju plasksnö, som gorde min kappa alldeles rinnande :O men som tur är blir den inte blöt rätt igenom, som en gås, hi hi - det rinner av :)
      Och - jo, jag tror faktiskt att det blir bra det här för lilla mamman - håller iaf tummarna :)
      En riktig skön väntan på våren på dig mä för det är du värd min vän :)
      :D

      Radera