Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

måndag 10 februari 2014

Cirkus Delfinolin :O

Jaha ja, sista veckan här i min lägenhet - 
på ett tag iaf - för på fredag "evakueras" jag till min andra lägenhet :/
Försöker att intala mig att änglarna ju alltid är med mig - och att allt bara blir bäst :)
Och - jag bara vet att änglarna är med mig - har otaliga bevis på det :)
Dom ger mig bara så pass med motgångar som dom vet att jag fixar - och underlättar för mig ständigt och jämt - så underbara så :) 

Och - vet ni . . .  att när vi tycker att vi är mer än helt slutkörda, har vi 75 %  av våra krafter kvar . . . blev jag upplyst om av en chef jag hade för massor av år se'n - då jag hämtade hem min son från Indien och drabbades av den ena bascillusken efter den andra . . . (kändes det lugnande eller? :/ . . .

Men det är faktiskt inte så mycket jag kan göra här - än . . . för jag flyttar ju bara tillfälligt och alla grejer ska ju inte med dit . . . och se'n har jag faktiskt 3 veckor på mig att transportera mindre trivselprylar osv, som jag känner att jag behöver där - för dom börjar inte riva här hos mig förrän vecka 11 . . .
Så - jag har ju även tid på mig att röja fram t ex i diskbänksskåpet så att gubbsen kan jobba med rören.
Och - trots att lägenheten där borta är halvmöblerad med soffa och fåtöljer osv - så tar jag med mig min stora sköna säng och egen soffa, för att skona min rygg osv - tror att den andra "70-talsmodellen" till soffa som är där inte är lika skön som min är med hög rygg :)

Och - mitt i denna "evakuering" har jag ju all annan "cirkus" också - med lilla mamman, vovvsan, tandläkare osv osv . . . pust o puh :O

Så snälla ni - skicka gärna all kraft ni kan avvara, för jag har t o m börjat fått antydan till ett ilsket litet munsår, som talar om för mig att jag nu måste balansera mig - och ta det liiite lugnare, hm :/

Kärlek och healande kram på er alla, för det är ni bara värda, 
:D

2 kommentarer:

  1. Ja-a du den där chefen lät ju väldigt "omtänksam" :O Eller INTE!!! Jag förstår din trötthet och frustration i hela denna historia och försöker skicka alla Änglar till dig för att hjälpa och stötta dig. Skönt (på ett sätt) är i alla fall att du inte behöver kånka iväg med allt och att bostadsföretaget hjälper till genom att skaffa möblerad lägenhet att använda under tiden, men visst finns det alltid EGNA saker man vill ha hos sig. Saker som passar en själv bäst och det är ju jobbigt att behöva transportera alla dessa saker fram och tillbaka. Och man har alltid sakerna man behöver på fel ställe av någon anledning :/ Önskar dig alla krafter i denna jobbiga period i ditt liv. Trist att du inte lyckats hitta ett helt nytt boende som skulle passa just dig! Kämpa på och en stor BamseKRAM till dig från oss!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nog får flyttgubbsen ta ner även så'nt som redan finns där, för min egen trivsels skull :)
      För att jag bara ska orka me' detta :O
      Och - nä' jag har inte hittat nå't nytt än :/
      Tack för ditt stöd o varma ord - värmer :)
      Kram så länge - så hörs vi,
      :D

      Radera