Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

måndag 18 november 2013

Änglabok i höstmörkret o lilla Engla

En novembergåva till mig själv - om änglar :)
Jag fick tid över idag, när jag uträttat ärenden - hamnade på bokhandeln, där jag sögs till en fin silvervit bok - Prinsessan Märta Louise och Elisabeth Nordeng - Änglarnas hemligheter, Änglars natur, språk och hur du öppnar upp dig för dem . . . :)
En jättefin bok, som nu är placerad bredvid Emma Karlssons, Livskrafters fina bok och Healingkoden :)
Den är skriven på lätt svenska (precis som Emmas bok är) bara slukar orden :)
Det är som om boken beskriver "mig" :O
Tänk så skönt att kura med denna fina bok i novembermörkret - och även när december nalkas.
Ser jag verkligen fram emot :) 
De fina meditationerna och lärdomen om kärlekens läkande kraft - passar mig precis :)

Carina Höglund var med i "Fråga Doktorn" ikväll - berättade om hur de 5 åren efter att hennes dotter Engla blev sexmördad nära hemmet i Stjärnsund - hur hon klarar sina dagar - när känslorna vill vinna över förnuftet - när hon läser om att Englas mördare är på permis och äter glass osv - Engla skulle varit 15 år idag, men hon blev bara 10 år :(
Och gissa om änglarna var med ändå under den dagen. En och samma person knäppte kort på både Engla och på denna röda SAAB som mördaren hade - bara för att testa sin nya kamera :)
Och - det var dom bevisen som till slut hjälpte polisen att anhålla denna totalt verklighetsfrånvarande mördare från Torsåker under en tur med långtradaren nere i Skåne - Änglarna visade vägen (tror jag).
Nu kan vi ju tycka att Änglarna kanske skulle ha hjälpt lilla Engla istället - men vi vet aldrig på vilket sätt de hjälper oss - hur dom vill finnas för oss.
Men du finaste lilla Engla - du finns för alltid i våra hjärtan - och var nog en jordisk ängel här på jorden, under den korta tid du fick vara i den här dimensionen :) Är nog din familjs skyddsängel nu :)
Och - du och vi alla kommer säkert att mötas igen, lovar dig :)

Änglakram på er alla
från mig  - i november - i Viken
:D

2 kommentarer:

  1. Grattis till att ha hittat en härlig bok att sysselsätta dig med närhelst du vill! Jag tycker naturligtvis - precis som dom flesta andra - att dessa mördare/sexmördare har alldeles för låga straff och att dom ska inte att rätt till permissioner när inte deras offer inte heller kan längre gå ut och äta glass - eller annat :( :'( eller umgås med sina nära anhöriga :( Visst var det tur att någon testade sin kamera så han åtminstone kunde ställas till svars och dom anhöriga fick en del svar på sina frågor. Ha det trivsamt i sällskap av din nya bok!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den boken kommer att förgylla denna mörka årstid för mig, skönt de' :)
      Och - du har ju Wilhelm Moberg du, inte illa det heller att kura med en så'n bok :)
      Ja, det ÄR bara så fruktansvärt, när barn blir utsatta för sjuka vuxna, som tänker med fel del, därför att inte hjärnan funkar som den ska, Usch o usch så hårt livet kan vara :(
      Men, lilla Englas mamma är väldigt insatt i änglavärlden, så hon vet var hon kan hämta kraft o kärlek :)
      Tack för varm kommentar :)
      Kram så länge o ha det bäst :)
      :D

      Radera