Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

lördag 5 oktober 2013

Änglarna till undsättning :)

Ledig i helgen - hela helgen, blev jag precis nu :)
Från lilla mamman menar jag - men inte från jobbet som hälsocoach :)
Jag har haft en ny kund idag, en härlig yngre kvinna med småbarn - så trött o slut :/
Min bror kom hit idag och tog mamma till Gävle - han smsade för ett tag se'n att han kommer åter imorgon, så jag "fick ledigt hela helgen", hör o häpna :) 

Mina onda fötter behöver det iaf, trist nog - värker som bara den - är nog överansträngda, så onda, känns som det är en spricka under hälarna o även under trampdynorna . . . långt inne i foten!!!

Jag trodde att det hänt lilla mamman något eftersom han skulle dit även i morgon, men så var det inte.
Min bror tar en sväng till S-hamn, där han kollar posten osv - övernattar - och se'n hit igen . . . 
Han undrade vad som fanns härikring Viken - kunde bara komma på Högbo och Årsunda Strandbad med restaurang - men nu kom jag ju på Gysinge också .... får fundera lite - men det är ju hans bekymmer egentligen :)
Får lära mig att inte göra jobbet till andra människor - låta dom försöka själv .... svårt, jag vet , men jag försöker hela tiden så mycket jag kan :)

Centrum här i Viken är ju stängt och öde när det är söndag - men Stadsparken är ju fin och mysig att ströva i . .. . Beror ju på vädret förstås - idag har det regnat hela da'n - så det passade ju bra att han kom idag, då han har bil - och det har ju inte jag - så mamma och jag är ju mer beroende av bra väder :)

Så - idag (efter min nya härliga kund) har jag bara slappat - faktiskt inte varit utanför dörren (ovant för mig) men jag känner att jag, mina fötter osv bara behöver vila - även mitt huvud behöver vila känner jag :/
Jag har bombarderat hela vardagsrumsdelen och delen som är salong med massor av ljus - så härligt :) 
Ätit en jättegod omelett med grönt och makrill (på burk) :)
Och nu slappar jag med en stor kopp gott Yogite med cocosolja i, ahhh :)
Och tänker att jag får en lika behagligt skön dag i morgon :)
Visst kan livet vara helt underbart - ibland :)
Och - jag tror att den där brodern har förstått budskapet i smset jag skickade honom sist :) Han var faktiskt ganska trevlig i luren, hi hi :)

Så denna dag - med strömavbrott precis efter min "frukost" med nötter, bär o kvarg/ linfröolja - precis när jag haft i grönkålen i mixern för min dagliga grönis - jahaaaa - broms o stopp . . . bara tända värmeljus överallt och be till mina kraftfulla ärkeänglar att få strömmen tillbaka - för jag skulle ju ha kund och ge behandling för sjutton :/ 

Och joodå - precis innan kunden kom - tändes belysningen igen :) och jag skyndade mig till mixern och mixade snabbt ihop min näringsmaxade Grönis - då ringde kunden på dörren - bra tajmat :) 
På med min fina musik - och så kunde coachningen börja :)
Wow :O sa hon - så fint du har det med alla ljusen och så :)

Tack mina Änglar, ni är underbara - tack från hjärat :)

Kram så länge och ha det bara bäst ni alla fina
:D

2 kommentarer:

  1. Visst är det bra att promenera och vara ute men det är också skönt att kunna slappa av ibland :D Skönt att din bror också umgås med sin mamma ibland och tar henne till andra ställen också eftersom han har bil. Vilken tur att strömmen återvände även om levande ljus är mysigt - men lite krångligare att fixa mat med *hihi* Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskar promenader - att röra på mig, känna vinden o solen i ansiktet - men ibland kan det tydligen bli liiite för mycke' av det goda :/
      Fötterna mår betydligt bättre idag - och då har jag ändå tränat på Crossisen Putte ca 30 min i förmiddags :)
      Visst är det bra att "lata brodern" också anstränger sig litegrann, inte fel :@ :)
      Att han även åkte till S-hamn igår o hit igen idag - bryr jag mig inte om - tror inte att det jag gör så gott som varje eftermiddag - väger mindre :@
      Är ju även bra för henne att gåträna - han sa faktiskt att "nu går mamma bättre igen tycker jag" - så en klapp på axeln till mig kanske :)
      Ja, det var magiskt med strömmen - som bara kom tillbaka - i så rätt tid också - att jag precis hann mixa grönisen :)
      Älskar bara levande ljus :) men behöver även lite skön avslappningsmusik när jag ger behandling - går inte utan strömmen dä' :/
      Tack och ha en fin söndag :)
      :D

      Radera