Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

fredag 6 september 2013

Hjääälp :/

Tänkte tala om att jag lever - kanske inte är mer heller :/
Jag har haft en Gosvovsa måndag o tisdag förmidda' - och se'n lilla mamman några timmar på eftermidda'n. Varje eftermidda' månda' t o m idag.
Vovsan måste ju ha passning och få komma ut, när den där husse jobbar - och lilla mamman måste ju också få komma ut och lufta sig - och även vila öronen från surret där på avdelningen . . . 

Och - just nu försöker jag få reda på när min "tröge" bror åker upp till mamman (lörda' eller sönda'), men det verkar vara svårt att få reda på - GRRRR! 
Det är ju bara det - att jag har en son (husse till Gosvovsan) som jobbar 2 ggr 12 timmar lörda' o sönda' - och för att inte lilla mamman ska få sitta inne en hel dag, är det ju bra att veta vilken dag jag ska besöka henne - och när jag ska passa vovvsan - eller hur :)

Men - var finns min plats då?
Var finns jag?
Jag bara undrar . . . 
Men - ingen fara på taket är det - tror jag :)
Tar hand om mig själv - iaf morgon och kväll, då jag gör min härligt kraftfulla Healingkod tillsammans med spikmattorna och tennisbollarna i sängen :) 
Då gör jag även änglaåkallan med meditation, så kraftfullt :)
På samma gång passar jag på att från hjärtat befria mig från andras negativa energi, som påverkar mig - genom att sända ut min förlåtelse med kärlek från hjärtat i Jesu Kristi Namn också (är viktigt) :)

Sååå - ni ser att jag tar hand om mig - och så är jag ute o går i timmar om dagarna också (just nu mycket med lilla mamman också, men även själv) :)
Dessutom så slarvar jag ju absolut inte med vad jag äter heller - grönt och smarrigt är vad som gäller :)
Men - jag blir så förb.... ilsken och besviken på folk som tror att deras liv är viktigare än mitt eller andras!
Vad i helskotta får dom att tro så? 
Hur kan dom bara inbilla sig en så'n sak?!!!

Men solen skiner så skönt - trots att det är september nu, gillar :)

Skönt, nu har jag lugnat ner mig, lättat hjärtat en aning :)
Tack och ha det bäst så länge, 

:D

4 kommentarer:

  1. Jag förstår att det är jobbigt för en del folk bryr sig inte om andras tid och mående utan dyker upp när dom behagar - utan tanke på någon annan :( Vad skönt att du har lyckats ta ut din mamma ändå för att hon ska slippa sitta inne hela tiden - vilket många äldre måste göra. Ibland beroende att det inte finns släktingar i närheten men ibland för att släktingar inte KAN komma och hjälpa till av olika anledningar - eller helt enkelt för att dom inte bryr sig! Det är helt OK att avreagera sig och inte hålla allt inom sig! Fortsätt med det :D Och jag ber också att alla Goda krafter / Änglar ska vara dig till hjälp och ge dig krafter! Sköt om dig! Önskar din vän med hjälp Änglar på Gränsen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar för omtanke och hjälpänglarna :)
      Jo just dä', nu vågar hon hänga på, litar på att vi kommer tillbaka igen - en positiv sak, bravo :)
      Och - precis . . . Vissa är bortskämda och tror sig vara ensamma i universum - kan inte få in i skallen att fler är inblandade och behöver kolla sina scheman osv . . .
      Jo, för mig känns det skönt att veta att jag har lyckats ta ut lilla mamma en stund dom flesta eftermiddagar - nu - för se'n när hon inte är kvar här, blir det andra tider med mindre besök har jag på känn . . .
      Men då har jag gjort mitt bästa NU -
      och då får jag vara nöjd med vad mamma fått av mig under tiden här i Viken :I
      Men inga anklagelser till någon anhörig - alla gör efter sin egen förmåga osv - jag gör på mitt sätt och andra gör som dom orkar, kan o vill :)
      Äldrevården är inte kul att se i vitögat - så mycket kan med enkla medel bli så mycke bättre - för samma kostnad (kanske t o m billigare) och arbetsinsats - men så svårt att påverka så invanda arbetsrutiner :/ Styrs ju från "högre ort" mä' - personalen är bra :)
      Återigen stort Tack min vän för omtanke och änglarna :) Så omtänksamt och kärleksfullt :)
      Kraft o ljus från mig till dig o er alla Nuuuu :)
      :D

      Radera
  2. Ja, mycket kunde göras bättre - och även billigare - om vissa använde både hjärnan & hjärtat vid planeringen! Sen finns det tyvärr även boenden där inte ens (stor del av) personalen är bra :( Där man inte behandlar dom boende med respekt utan straffar dom boende p g a att man inte trivs med sig själv eller sina arbetsuppgifter *snyft* Man riktigt gruvar sig för vilket öde man möter den dagen man (kanske) själv blir beroende av detta system :/ Men sen finns det ju riktiga "änglar" även bland personalen som gör allt dom kan för att dom boende ska ha det så bra som möjligt! Men jag hoppas allt löser sig till det bästa för dig och din mamma! Ha det bäst!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hugaligen vilket hemskt öde du beskriver :/
      Dom jobbar ju faktiskt med människor, som är svagare o utsatta, då dom är äldre och kanske handikappade också dessutom - så dom får banne mig arbeta lite annorlunda än på en fabrik!!! Även dom styrande bör tänka om lite! Personalen på avdelningen hos mamma är faktiskt glada o trevliga - men är ju tvungna att jobba efter uråldriga sätt och regler . . .
      Vi behöver inte alls hamna på ett så'nt ställe!
      Säg stopp och belägg - Sök o agera - Visa DIN önskan och bild av hur ett äldreboende kan fungera :)
      Jag söker och kollar febrilt - är besviken över att lilla mamma måste ha det så här :/
      Att inte dom som gör tester osv - att inte DOM kan tyda testerna bättre - tänk att hamna på helt galet ställe som mamma gjort - då även dom som passar henne bättre, inte heller är så mysiga att tillbringa tiden i väntan på att döden kommer och befriar en . . .
      Kram på dig och må bäst :)
      :D

      Radera