Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

lördag 13 juli 2013

Känslan vinner o blir kvar - always :)

Hoppas att ni hinner njuta av sommaren 
med värme och sol :)
Att ni stannar till - och känner in :)
Stoppar ekorrhjulet och stressen :)
Ändrar rytmen, hjärtats rytm  och andetagen :)
Var andas du?
Andetagen bör vara i magen - och inte i bröstet :)
Sitt bara ner - och - - gör ingenting - bara var stilla :)
Känn in din andning . . .
Känn in hur allting känns . . . 
Vad känner du spontant - på en gång? 
Vilken känsla blir kvar i dig?
Vad minns du?
Vet ni - det är inte orden en människa sagt som vi minns, länge - det är hur vi kände oss då - i den eller den situationen - tillsammans med den eller den människan :)
Inte vad hon eller han sa - 
Visst är det fantastiskt :)
Det är alltid känslan som är starkast :)
Starkare än tanken och viljan t o m :)
Stanna upp nu - och njut av vår sköna svenska / nordiska sommar :)
En härlig läromästare för mig är Gosvovsan :)
Hon bara är i nuet - nosar - helt närvarande i sin egen värld o känsla :)

Ha de bäst :)
:D

4 kommentarer:

  1. Så sant! Ibland måste man bara stanna upp, andas och koncentrera sig i nuet istället för att hela tiden antingen tänka på svunna tider eller planera för framtiden... Har ju så att säga haft katter och hundar omkring mig under hela min livstid och lärt mig en hel del av dom. :D Även om vi människor måste ibland även planera för en del saker.... Njut av sommaren!

    SvaraRadera
  2. Visst är det nuet som gäller :)
    Men - undrar hur många som tänker så . . .
    På semestern så försöker ju så många - att pressa in så mycket som dom bara kan - på så kort tid som möjligt . . .
    Och - samtidigt försöker dom få till en nytändning i relationen :)
    Men - av hundar o katter så lär vi oss som sagt :)
    Ta lärdom av dom underbara läromästarna :)
    Och - planera - visst - men inte till varenda minut, som ju så många tror att man behöver göra :)
    Under sommaren har vi ju naturen så nära, med allt som den bjuder på - som läker våra stressade köldtrötta själar :)
    Fortsätt att tänka på dig själv och stanna upp o andas, så ska du få se på mirakel med dunder o brak :)
    :D

    SvaraRadera
  3. Tyvärr är det ju så att många stressar sig igenom vintern och siktar alla förhoppningar på semesterveckorna. Man samlar på sig lite väl mycket aktiviteter - utöver jobbet och hemmets skötsel - så dom är sönderstressade när semestern kommer och kan inte bara njuta av den. Sen vill ju många ha något att berätta för andra människor/jobbarkompisar när dom återvänder tillbaka till jobbet och vardagen. Och så är man lika stressad när man börjar jobba igen :(
    Jag försökte alltid styra en del lediga dagar till mellan Jul och Nyår när barnen fanns kvar hemma och var lediga från skolan. Då kunde vi sitta och spela kort mitt i natten och slappa på morgonen tills man själv ville vakna :D Några dagar innan lovet tog slut började vi vända tillbaka dygnet! Vi har många härliga minnen från dom "semestrarna" och somrarna i Finland! Pengar hade vi ont om men vi gjorde vardagen till lite fest under dom lediga tiderna! Ha det bäst!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är precis så vi mår bäst :)
      När vi är i lugnet - utan krav och stress :)
      Vilka härliga vibbar jag får när jag läser :)
      Så jätteskönt ni hade det :)
      Kramis för lugnet och att ha det skönt tillsammans,
      :D

      Radera