Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

söndag 5 maj 2013

Suckar och grubblar :)

Jag grubblar och funderar . . . över min lilla mamma, som jag och min son besökte i fredags eftermiddag.
Besöket började fint med fika på kärleksmums, som vi hade med oss - och hon blev glad över att jag kom med min ohängde son, som hon inte träffat på länge (har nog glömt bort förra gången för ca 2 månader se'n).
Vi gick ut i skogen på berget bakom hemmet, där det visst skulle finnas varg - men turligt nog träffade vi inte på nå'n - tur dä' kanske, när Gosvovsan var mä :) Undrar vad som skulle hänt då - hund o varg?!!!
"Mormor" tyckte det var kul när vovsan jagade kottar, skuttade runt som en hare, trots att hon är en stor blandrasschäfer :)
Tänk så lätt det är att åka dit med bil - en dryg timme enkel resa och 2 timmar med mamma :) - 
hade jag aldrig klarat med bussar och tåg, som tar knappt 3 timmar enkel resa, suck :/
Nu är mamma oroligare för framtiden - vill absolut inte på nå't fast äldreboende - utan ska hem till sin lägenhet, som hon rabblade adressen till, högt klart o tydligt - DIT skulle hon och ingen annanstans, punkt o slut - eller vara kvar där hon är nu, på korttidshemmet . . .  
suck och grubbel, blir så trött :/
Men jag ber mina änglar om all kärleksfull hjälp dom ju är så villiga att ge - kärlek och beskydd, behöver vi ju alla, eller hur :)
Kärlek och beskydd på er alla från våra beskyddande kärleksfulla änglar - nuuuu :)
:D

2 kommentarer:

  1. Jag förstår att det känns jobbigt nu när "lilla mamman" börjar vara pigg nog för att bråka emot planerna. Alla vill ju bo i sitt eget HEM och det kan ju vara svårt att få henne att förstå att hon inte klarar av ett get boende längre :( Skönt att sonen kunde köra och ni kunde åka tillsamamns och hälsa på där. Nog förenklar en bil vardagen ibland, men man får ju försöka klara sig utan också när man inte har det. Hoppas allt löser sig till det bästa för alla parter! P.S. Här skiner SOLEN :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, jobbigt är det, men jag försöker att se det positiva också - i allt som händer just nu :)
      Solen skiner, solat, fått lite färg osv :)
      Och - skönt att "lifta" med sonen - jaaa :)
      Jobbig situation var det - men kanske glömma :)
      Men, även om det glöms, måste det ju bli en lösning som är bäst för mamma, annars blir det fel :/
      Och - bil har jag inte haft se'n jag bodde i familjen, 1999, men klarar mig ganska hyfsat ändå, eller . . . ?
      Michael med kompisar är ju mä', så jag har största förtröstan ändå :)
      Här har solen också skinit - hela härliga da'n :)
      Solig kram från mig till dig med sol o värme,
      :D

      Radera