Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

söndag 12 maj 2013

Guldstund - till slut :)

Tänk att även den molnigaste söndag - som den var i morse och i förmiddags - kunde ändra sig till den allra skönaste soligaste eftermiddag och kväll :)
Så skönt att de nertyngda molnen fick respass och försvann - för att ge plats för solen :)
Jag kvicknade till - hade somnat faktiskt, hm :/
Promenad till Stat Oil, köpte en mumsig Marabo vaniljglass med chokladöverdrag :)
Satte mig i solen i ett skydd på en skolgård - lapade girigt solen, samtidigt som jag hade kontakt med mina underbara ärkeänglar - 
jag kunde inte haft det bättre, helt underbart :)
Till att börja med var det bara jag där på skolgården - men se'n dök det upp en karl med sin lilla pojk, som var en riktig fotbollslirare (knappa 2 år gammal) så söt - och se'n dök det upp några riktiga rappare i bil, parkerade på skolgården!!?? spelade som sjutton i bilen, men hör o häpna - de sänkte ner till knappt hörbart innan de gick ur bilen, helt lugna - med byxhäng och allt - fram till basketkorgen 
och började lira :)
Den lille grabben glodde stort på de "stora killarna", men de var helt lugna och coola :)
Änglakontakten blev ju avbruten förstås, men det var skönt ändå :)
Hem och bytte skor (hade på mig mina stilettsandaletter) drack en "gröning" och gick ut till mitt "kirskålsland"  där jag som vanligt var alldeles ensam :)
Idag hade det gröna guldet vuxit till sig så enormt, så jag skördade 3 kompostpåsar på samma tid som jag tidigare skördat 1 :)
Kan inte fatta att ingen förstår vilket GULD det är - hela gröna mattor av härlig kirskål - och ingen plockar?
Kan ni? 
Ps, nu har jag plockat 10 kompostpåsar - till en förtjänst på ca 400 - 500 kronor, suveränt :)
Solig hälsokram från soliga Viken och osvenska mig,
:D

2 kommentarer:

  1. Vad härligt! jag unnar dig verkligen den stunden med en glass och "kikandes" på pojkar - i olika åldrar *ler* Dessa högljudda killar är ofta precis som alla andra - man ska ju aldrig bedöma en hel grupp på grund av vissa individer. Och det hör till grabbar i en viss ålder att LÅTA mycket. Dom söker oftast bara uppmärksamhet - som dom kanske inte känner att dom fått nog av under uppväxten. Måste nog erkänna att jag inte ens vet hur kirskål ser ut men ska undersöka saken på Internet och kollar om jag hittar bilder... Här ser det ganska molnigt ut just nu så jag kanske ska rensa lite i garderoberna? Om det blir sol så går jag ut... Ha en skön vecka!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var faktiskt en härlig stund, ler :)
      Och - jag var även målvakt för den yngste lille totten litegrann, som verkligen gillade sin boll :)
      Och "rappisarna" var ganska så snitsiga på att träffa korgen :)
      Glassen smakade super, åts utan dåligt samvete :)
      Kirskål - ser liksom ut som "löv" tredelade flikiga blad, som växer som en utbredd matta, ibland i kanten av häckar.
      Men - kolla upp - viktigt så det blir rätt! :)
      Testa - var inte för rädd, klorofyllet är så nyttigt,flytande solljus :)
      Lycka till med din dag, men en promenad hinns nog också med, huka dig för molnen :)
      Hälsokramis från mig i molniga Viken,
      :D

      Radera