Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

tisdag 12 mars 2013

Påkörd och smiter!

Åh, så bra jag mår just nu :)
Tycker att jag är värd det - efter en tid av energilöshet, så känns det så skönt :)
Jag stack helt enkelt till Kallhäll norr om Stockholm - bara så underbart :)
Utmanade ödet och stack iväg tidigt på lördagmorgon - vid 8-tiden - och orkade det, tjoho :)
Försökte komma med 10:40 bussen, men den var redan fullsatt :(
Men vad gör väl det - när jag var nere i Stockholm redan 11:15 - och i Kallhäll en stund efter :)
Änglavakt - hade jag när jag kom fram till bilen . . . 
En stressad kvinna kom i ganska hög fart in mot parkeringen - såg visst inte oss - bilen knuffade till mig med fronten - jag blev inkastad i "våran" bil av min väninnas man (för att skydda mig) - kvinnan stannade efter ca 10 m, helt uppskärrad - skrek: "Hur gick det? Vad hände? Körde jag på dig? Men herre Gud, hur gick det?!"
Jag fattade själv ingenting just då - svarade: "Ingen fara, allt gick bra" :) och vi båda hoppade in i våran bil och åkte hem till dom . . . Jag tror nog att hon står kvar där och stirrar efter oss än idag, hi hi :O)

Det måste ju ha sett helknäppt ut - i hennes ögon sett menar jag:
1) Hon knuffar till mig med sin bil.
2) Min väninnas man knuffar in mig i baksätet för att skydda mig
3) Kvinnan stannar bilen, hänger ut och undrar vad som hänt
4) Jag säger att allt är okej - och jag o min väninnas man hoppar in i bilen - och kör iväg :O)
Poängen är ju att jag inte hade känt någonting - och inte heller fått en endaste skråma/ blåmärke :O
När bilen "knuffade till mig" kändes det nästan som om det var något emellan, som en krockkudde - eller som någon sa senare - att det kanske var en änglavinge :)
Hur som - så är det sanning:
1) att bilen knuffade till mig
2) att den chockade kvinnan inte kan ha sett mig
3) att jag inte kände ett endaste dugg av händelsen - iaf inte fysiskt
4) och - att jag och min väninnas man faktiskt bara åkte iväg därifrån, hi hi :)
(Den "påkörda" smiter alltså från platsen - åker iväg - 
och inte hon som knuffade mig med sin bil - hi hi)

Hela da'n låg framför mig och mina vänner - och vi skulle till "vårt" underbara kraftgivande ställe, skratta, sjunga - dansa om vi hade lust :)
Vilka sånger - vilken kraft jag fick . . . Jag som var helt energilös när jag kom dit, men det var jag inte längre, gick bara inte att vara trött o svag där :)
Jag köpte en underbar välgörande rosenolja där, som jag redan använt som rumsdoft och i en behandling :)
Se'n föll pusselbitarna på plats allt eftersom - för det var omöjligt att fatta detta mirakel på stört.
Men - vad vi alla var överens om - var att jag varit med om nå't stort och märkligt. Vad - eller vem skyddade mig?
Måste ha varit något stort - och jag vet med säkerhet att min skyddsängel var iaf med :)
Tror ni inte :)

Lördagskvällen alltså helt underbar . . .
Sönda'n lika fin, solig men isig promenad
Goan mat 
Mycket skratt
Bastat infraröd bastu hemma hos väninnan - så jätteskönt och läkande
Gett min väninna skön kvällsbehandling nerbäddad i sin säng - uppskattades
Packade ihop mig och alltihop på måndag morgon, för att resa hem igen ca halv 10
Hemma i Viken strax före kl 2 - 
hemma hos mig ca 20 i 3 :)

Mmmm, händelserika dagar .... 
inte var dag jag blir påknuffad av en bil . . .

:D

2 kommentarer:

  1. Ja, snacka om änglavakt :O Men slutet gott, allting gott och du fick tillbringa en avslappande och kraftgivande helg i Kallhäll - där du trivs så bra! Skönt att du kunde ta dig dit och hämta krafter! KRAM från Gränsen med ca -25 till -30 grader kallt och isiga vindar *brrrrr*

    SvaraRadera
  2. Ja, ooopppssiii :O
    Och jag blev faktiskt knuffad av kvinnans bil . . .
    Ja - miraklernas tid är inte förbi :)
    Och - förutom den händelsen, så var helgen helt underbar :)
    Men - birr o uschamej så kallt DU har då!!!
    Du får flytta hit istället - lite varmare här iaf :)
    Värmande kraamisen, kan du behöva :)
    :D

    SvaraRadera