Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

onsdag 20 februari 2013

Sinnesro, förlåt och släpp fri :)

Jag har under hela mitt liv försökt att förlåta "dom där skurkarna" från förr . . .
Dom som gjort mig så illa . . .
Dom som sugit ur all min energi . . .
Dom jag kanske varit rädd för t o m . . .
Men - det har ju varit det svåraste jag försökt göra i hela mitt liv - trots att jag ju vet vad som gynnar mig och dom det berör, bäst - 
så har det bara inte funkat - förrän - idag :)

Men nu - idag - äntligen, fick jag ut en liten del av min "belöning"  :)
Jag har ju som ni som läser min blogg nog redan förstått, lite svårt att umgås och samarbeta med min bror.
Därför har jag nu fasat för samarbetet med honom, för att hjälpa mammas till det bästa . . .
Och - nu . . . under en kylslagen promenad (vädermässigt) nu i eftermidda's, ringde mobilen - 
och det var den där brodern som var i andra änden . . . 
Och - det första han sa - var att HAN skulle hjälpa mamma till en röntgen i Bollnäs i början av mars
och jag blev bara så glad och tacksam :)
Jag har under en dryg vecka - skickat kraft, kärlek och förlåtelse till honom - och mentalt stärkt MIG för att göra den trippen - t o r - med flera bussar och X-tåg - Taxi mellan Söderhamn o Bollnäs t o r . . . 
Men - tänk att det kan hjälpa - att skicka förlåtelse och kärlek :)
Att sluta svära och vara bitter över något som du inte kan förändra :)

Sinnesrobönen:
Gud - ge mig Sinnesro att Acceptera det jag inte kan förändra
Mod - att förändra det jag kan
och - Förstånd att inse skillnaden

Tänk på det en stund:
Den enda du kan förändra är dig själv och dina tankar osv :)
Men - när andra ser hur du förändrar dig själv och ditt liv - 
så kan dom påverkas av det och bara följa med strömmen :)
Hur andra gör är deras ensak - och deras ansvar . . .
Du kan inte leva livet åt någon annan - bara kanske vara en vägvisare :)
Du har bara ansvar över dig själv - och ditt liv - 
trots att du värnar om andra och är rädd om dom :)
Du kan vara hjälpsam och kärleksfull - 
men du kan inte styra någon annan till ett visst mål - 
bara för att DU själv vill dit - så enkelt är det :)

Men under vårat samtal idag - sa han t o m att det var bra att jag gav mamma hälsloprodukter, som kunde vara bra för hjärnfunktionen och hennes läkning och väg tillbaka till ett gladare och friskare liv igen :)
Och - det kan jag ju lättare göra om mamma bor här i närheten :)
Så - ha inte förutfattade meningar osv - innan du vet till fullo - för du blir förvånad över hur sanningen och livet kan se ut - när du bara släpper taget - och inte försöker att styra :)

En förlåtande och frisläppande kramis på er alla
prova . . . 

:D

2 kommentarer:

  1. Ja, du gör helt rätt som försöker förlåta och glömma... Det är inte alltid så lätt men man måste ju försöka i alla fall! Så tänker även jag och ibland blir man riktigt förvånad över vad man "ställer till med" när man förlåter någon annan. Fast man själv inte blir förlåten, men det är ju en annan sak.
    Och visst ber jag också enligt sinnesrobönen: Gud, ge mig styrka att Acceptera det jag inte kan förändra, Mod att förändra det jag kan och Förstånd att inse skillnaden! Kram från Gränsen

    SvaraRadera
  2. Ja, jag känner att jag kommer längst med att följa "Förlåtandets väg", som ger mig mer kraft att själv komma dit jag vill :)
    Det är ju det som händer :)
    Att DU själv mår bättre av det - är det som är poängen :)
    Och - att du då sprider positiva och healande värmande energier, istället för att sprida sämre energier runt dig :)
    Och woow, det var bara så maffigt när han hörde av sig och bara sa att han skulle skjutsa mamma dit :)
    Och allt jag hade gjort, var bara att skänka kärlek o förlåtelse till hans håll, till honom - och vilken skjusss det blev :)
    Sinnesrobönen är bara så maffig - men hm, såg att jag skrivit lite fel, så jag ändrar det :)
    Varma förlåtande kraamen från mig,
    :D

    SvaraRadera