Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

tisdag 15 januari 2013

Kört igen :/

Nu blir det att skriva rapporter - Två styckna  t o m . . .

För att lilla mamma har ramlat (på det "trygga" hemmet mitt bland personalen ... )
I går kväll fick jag det obehagliga samtalet från mammas "Kortids" - inte kul alls att höra :/
Sköterskan meddelade att lilla mamman var på väg i ambulans till sjukhuset i Hudik.
Ojsan hoppsan - och varför då då???? frågorna snurrade runt i mitt stackars huvud . . .
Jag som dessutom låg i ett skönt bad - hade tvättat håret osv - men jag kände maningen att svara,
så jag klev ur det varma badet - svarade - o började frysa så jag skakade :/

Lilla mamma hade alltså ramlat på vägen från matsalen till sitt delade rum - OCH håll i er nu -
Jomenvisst  :@ grrrrr och frustration - inte hade hon på sig stödet för sitt svaga ben heller!!! :/
Och - hon hade naturligtvis trampat snett med just denna fotled, som verkar sakna känsel osv :/
Det är ju därför som något form stöd var nödvändigt att använda - och SOM jag har tjatat !!!!
Men - ingen var ju lika angelägen om den saken - som jag varit, hm  . . .
Jag frågade sköterskan om hon hade nå'n aning om stödet varit på - eller inte . . .
Och - hon suckade fram: "Men HON tar ju av sig det - heeela tiden, puhh" . . .
Så jag ringde upp en väninna som är insatt i "så'nt här" och hon suckade tungt - undrade hur dom jobbar och tänker osv????  nu blir det att skriva ner litegrann -
En Tillbudsanmälan - för att bekräfta och ifrågasätta att mamma har ramlat -
och en Avvecklingsrapport - för att fallet och olyckan verkar bero på att inte STÖDET varit på!!!

Och nu blir det att åka upp till Hudik - eller Söderhamn på torsdag / fredag, för att kolla läget osv :/ grrrr  :@
På fredag åker kanske min "käre bror" upp - men han stannar kvar i Söderhamn och åker hem dagen efter eller så - för att det blir för långt att köra för honom, hm . . .
Och - jag vet inte OM jag är sugen på att kampa med honom där i mammas lägenhet osv, näää :/
Så nu ni - är vi inte ens tillbaka på ruta 1 - nu har vi backat bakåt så långt där mamma aldrig varit tidigare, tyvärr - men det är bara att inse faktum dä' :/
För nu ligger mamma med:   
1) Vänster underarm gipsad o bruten .... 
2) Operation idag av lårbenet (collon) och .... 
3) svullen vänster fotled o fot (där det f-ban...e stödet skulle varit) 
Och - dom visste inte i morse om fotleden / foten också var av - och då blir det ytterligare en operation för lilla mamma - och ytterligare en nedsövning, puhhh :/
Varför kunde dom inte lugnat ner sig liiite - och eventuellt operera även foten samtidigt, hm . . .
Men dom kanske har så gott om tid - eller nå't - eller gillar det, hm - men nääää :/
Hon i Hudik sa som så: "Men det kanske inte är av - bara vrickat" ??? hon eller fotleden???
Ps ... efter samtal nu med sköterska strax efter -  är nu även foten opererad i en o samma operation, en positiv sak iaf - eller inte :/

Hur jobbar dom - personalen inom Den Sjuka Vården egentligen? Nu är foten INTE bruten och opererad, utan bara omlagd . . . suck, hur dom ger olika bud hela tiden - Är det nå'n som fattar något alls???? :(
Men jag tycker att skadorna räcker till ändå jag, eller . . .

Sååå, nu ber jag till alla mina Änglar igen . . .
Till Michael och hans kompisar, för nu behöver jag kraft och hjäääälp, puuh :/
Men - jag är trygg med dom kärleksfulla änglarna och vet att dom finns när jag behöver dom :)

Tar tacksamt emot all kraft & goa energier som ni kan avvara :)
Allt bäst på er också - med en kärleksfull kramis,
:D




4 kommentarer:

  1. Nä, inom vården vet inte den vänstra handen vad den högra gör - eller har gjort eller tänkt göra eller låtit bli :@ *SUCK* Jag har hela tiden sagt - ang. diskussionen om fler personal i vården - att det mest av allt, behövs personal som är INTRESSERADE av patienterna!!! Tar hon av sig alla kläderna eller? Kan man inte använda någon typ av tights eller annat för att stödet ska sitta på plats? Ja, nu är jag ju inte insatt i läget som helhet så jag är inte rätt person att döma men lite undrande är jag :O Tyvärr verkar många personer bli SÄMRE när dom är intagna inom Vården??? Hoppas allt blir till det bästa till slut och du finner sinnesro! En värmande och stärkande KRAM sänder vi dig med Rafael i spetsen! Rafael tar ju hand om hälsan :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag undrar bara - hur dom kan vara nöjda med sig själv och sitt jobb, när dagen är slut och dom går hem???
      I Hudik fick jag nästan böna om att få prata ett par minuter med mamma, för det var "sköterskans telefon - som hon inte kunde lämna ifrån sig nå'n längre stund?
      Service o charmkurs, va' är det?
      Nä, hon tar inte av sig kläderna, fniss, tack o lov :)
      Bara det där stödet, vÄrkar de som :/
      Och JAAA, lilla mamma har blivit en "gamling" nu - med nästan ingen uppfattning o minne osv, hemskt - på bara några veckor - inte hitta - inte veta var hon är - inte veta vad som händer o sker!!! Vilken hemsk slutända på ett aktivt liv, där hon cyklat långa sträckor och gått stavgång osv!!!
      Sinnesro :) måste jag ta mig då och då, för annars klappar jag ihop :/
      Tack för värme o stöd, kan behövas :)
      Och Rafael skickar du också - TACK, healing o läkning :)
      Kraft o ljus på dig också, som har dina jobbiga händelser :) Stora healande kramen med Michaels goa energier får du nu :)
      :D

      Radera
  2. Men så förj&%&igt det är detta med vården. hoppas du orkar strida för din mamma.
    Tänker på dej!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. TACK du finaste "Moster" för dina peppande ord och värmande energier :)
      Jag SKA och VILL klara den här striden, för min bror vÄrkar inte våga hävda mammas rättvisa - så med hjälp av mina underbara änglaväninnor, dig och alla härliga på bloggen, klarar jag det :)
      Tacksam kram med healing o kärlek, är du värd :)
      :D

      Radera