Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

fredag 30 november 2012

Kung Bore så in i norden

Nuuu ni - har Kung Bore kommit på besök . . .
Och med besked också!
Snön bara vrääääker ner - ingen hejd på den alls :/
Skulle egentligen åkt upp till mamma med vinterkläder - 
men bidde inte så - och hon säger att hon inte heller ska ut,
så då är det ju onödigt att jag stressar och tar ut mig - 
kanske helt i onödan . . .

Jag ska äta ännu en värmande soppa (soppgryta) nu - med:
vitkål
savoykål
grönkål
gul lök
riven morot
smarriga mustiga kryddor
kycklingbuljong
ca 7 dl vatten
kelda karibisk soppa (bara så god)
en rejäl klick cocousa

Ska bli så gott, bara älskar soppor / grytor nu - 
denna kyliga och bistra årstid . . .

Känner även för att blötlägga mina soyabönor och stora vita bönor, 
som ju är så goda och mustiga vintertid :)
Kanske gör det ikväll, så kokar jag dom imorgon - 
sköter sig ju själv (nästan) :)
Bönorna på burk är inte lika goda, kokar själv . . .
Jag fryser in - och tar se'n så mycket jag behöver varje gång :)

Och - naturligtvis mixar  jag och dricker en kanna grön smoothie om da'n också, fattas bara :)

Hur värmer ni er i vinter? 
Med värmeljus kanske? - gör jag också, bara älskar tända ljus :)
Var inte rädda för att göra soppor osv från grunden, 
sköter sig nästan själva :)

Skönt värmande vintrig kraamis, från mig i min vintriga Vik
:D

2 kommentarer:

  1. Kyligt här också mellan -10 och -15 men ingen snö :( Blåser inte så farligt heller just här men har hört på radionatt det finns massor med problem på andra ställen... Du har så rätt, stressa inte i onödan för hon går säkert inte ut om det är dåligt väder och andra sköter inköp och matlagning för henne... Ta och vila upp och hämta krafter så du orkar med det som behöver göras senare. Soppor/grytor är jättebra mat nu under den kalla årstiden och som sagt - sköter nästan sig själv :D Ska tända ljus både ute och inne ikväll och även andra kvällar i helgen och även den 4/12 då det är årsdag för min mors bortgång :( Önskar dig en riktigt skön fredag och veckoslut för övrigt! ta hand om dig själv! KRAM från oss alla på Gränsen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vintrigt här mä' bara för att det även blåser och då blir det bistrare :)
      Men här finns det snö så jag kan skicka till dig - du som gillar, hi hi :)
      Här är det bara BusGosan som gillar :)
      Jo, idag viilade jag mig - men på måndag tror jag att lilla mamma vill ha besök, med vinterkläder osv :)
      Och - se'n blir lilla mamman glad också när jag väl är där, men säger att jag inte ska stressa fram o tillbaka så där till henne :)
      Älskar bara varma mustiga grytor/ soppor nu när kylan o snön viiiner :)
      Stanna upp o tänk på din lilla mamma den 4 dec. i en rogivande stund :)
      Värmande kramis o Skön Freda' o helg med advent med önskan om allt bäst,
      :D

      Radera