Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

tisdag 16 oktober 2012

Plötsligt iväg :)

I lördagskväll fick fick jag en förfrågan om jag ville följa med till Kallhäll, på sönda' - fram och tillbaks ....
Min väninna skulle få låna den bilen vi åkte ner med tillsammans med ägaren - i några månader - för han behövde inte den när han var i Stockholm.
Men då var hon tvungen att följa med ner ... 
Och - då ville hon ha sällskap på hemresan - så att hon inte somnade eller nå't så'nt dumt :/
Klart jag följde med - och agerade skyddsängel åt henne, fattades bara - ingen fundering där inte.
Klart - att jag som vän är till för att hjälpa och beskydda - finnas till för - och bara vara en vän :)
Först bar det av ut till skogen här utanför Viken - till Årsunda och där bjöds det på gott och värmande fika och glatt o kärleksfull galen gemenskap :)

Se'n bar det av - mot Stockholm / Kallhäll ....
Och - när vi var halvvägs - några mil utanför Uppsala (fast på en mindre väg, inte motorvägen), så ringde jag vännerna som bor i Kallhäll - men dom var precis på väg bort - typiskt :/
Så - det var bara för oss båda att säga farväl till honom hon lånat bilen av - och sätta motorhuven norrut mot Sandviken igen .... och vi som hade hoppats på en snabbisfika hos våra vänner i Kallhäll - men icke då :/

Precis när vi var framme i Viken ringde min ohängde son, för att fråga om jag kunde passa GosVovsan dagen efter (måndag morgon ca 05.30, förmiddagspass till 14.00 ca) !!!
Men - Nääää Orkade bara inte - 
behövde få sova ut ordentligt efter en så'n "utflykt" :/ :)

Tänk iaf vad kul det känns - att helt plötsligt kunna göra så'na där "tokiga grejer" - att bara sticka iväg mot Stockholm fram o tillbaks - känns bara sååå bra :) Det skulle jag inte kunnat göra förr - för kanske ett halvår se'n - och absolut inte för över ett år se'n :)
Så - jag är bara så jättetacksam och glad över min nyvunna och fantastiska energi, som jag aldrig kännt tidigare i mitt liv - så är det :)
Och allt har jag att tacka mitt hälsotänk för - och det väljer jag fortrfarande, absolut!
För att bara vara trött och ha värk är ingen höjdare - när jag nu kan orka med en härlig utflykt helt rätt upp o ner - utan planering eller nå't så'nt - bara ge mig iväg, så skönt - och vilken positiv skillnad för mig :)

Tacksamhet och hälsa önskar jag er alla fina - från mig i min soliga Vik
:D




4 kommentarer:

  1. Så härligt det låter. Jag är verkligen glad för din skull. Så skönt att inte behöva säga nej för att man inte orkar! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Moster Ma, värmer gott i råa ruskiga höstvädret :)
      Visst är jag glad o tacksam över att orka så mycket mer nu, blir mer o mer :)
      Och - så skööönt som sagt att inte behöva sig "Nej tack, orkar inte jag" :)
      Kraam och Tack du fina :)
      från mig i regniga Viken
      :D

      Radera
  2. Vad kul med en spontan resa! Och jättehärligt att du orkar mer nu än tidigare! Hoppas jag också kommer i det skicket så småningom... Önskar dig en fin höstdag! Kram från oss på Gränsen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst min vän - känns bara så KUL :) Och - jag var faktiskt inte så trött da'n efter heller, som jag trodde ... :)
      Ingen fara min vän - du kan också komma där jag är idag,
      Kan JAG så kan DU, jag lovar :)
      ALLA kan det :)
      Bara att fokusera och vara så envis, som både du o jag ju är, eller hur :)
      Hälsa är mera KUL än att inte ha den :)
      En fin höst / vinterdag på dig också önskar jag dig :)
      Tack och Kramis från mig i regniga Viken,
      :D

      Radera