Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

tisdag 9 oktober 2012

Från huvudet till hjärtat

Nu sätter ni väl nå't i halsen - alla ni, som kanske tycker att jag skriver lite luddigt och kanske för "djupt", men jag lovar er alla ni fina, att jag bara skriver om kärlekens rena kraft i denna sönderstressade och egoistiska värld som vi lever i.

Jag har suttit och "värmt upp min frusna och kulna kropp o själ med att läsa FREEtidningen, som idag handlade om Healingens kraftfulla läkande kraft - och att det är lättare och närmare för oss att åka till månen fram och tillbaka - istället för att färdas från huvudet till hjärtat, som ju bara borde vara mera självklart :)

Jag läser om HealingKoden (bönen) där vi helar och läker oss själva eller någon annan enkelt och effektivt - en gång för alla - på djupet - bara så kraftfullt :)
www.thehealingcodes.com kan du gå in på för mer informaton ....
Boken "Healing Koden" finns på Livsenergis bokförlag i Orsa.
Du kommer åt dina gamla destruktiva cellminnen, ohälsosamma övertygelser och negativa inre bilder osv, du känner in dom - graderar dom från 0 - 10 och känner då hur minnena och bilderna bleknar och försvinner steg för steg :)

Jag bara hoppas att EU-regler och Socialstyrelsens regler o bestämmelser ändras o förbättras så att vi som individer blir myndiga och friskare - där myndigheterna börjar inse att vi är fullt kapabla att besluta över vår hälsa själv .... behövs inga 6 - 8 "bröd" om da'n osv ... 
Vi kan tänka själv, eller hur :)

Och jag bara hoppas att denna läkare - Jan Oleby - 75 år nu .... att han kommer att fullfölja sitt mål att övertyga myndigheterna att healing är en seriöst och effektiv metod, där hjärtat får styra och det logiska tänket får kliva lite åt sidan - för i healing finns ingen logik - bara kraftfulla väldigt läkande kärleksfulla energier, som absolut aldrig ger några bivÄrkningar som kemikalisk behandling oftast ger ....
www.janoleby.se
www.psoas.se

Jan Oleby anser även att Healingens grundtanke är att man överför energi från universum till en annan människa, så att denna blir uppfylld med energi.
Det hela bygger på kvantfysiken: att allting är energi - att allting hör ihop. 
Vi människor har olika lager runt oss: mentalt, fysiskt, känslomässigt och andligt.
Healing sker på alla olika lager - sittandes eller liggandes ...
Healingens effekt känns oftast i  flera dagar efteråt :)

Intressant att höra vad ni fina anser om detta ...
Flum" - och bara "rappakalja" ???
Eller om det faktiskt är så effektivt och läkande som iaf jag och många fler vet och anser ???

Två andra härliga boktips som berör hjärtat är:
Emma Karlssons bok "Du behöver inte vara perfekt för att vara alldeles underbar" En Måbra Bok i Jantelagsland ... livskrafter.blogspot.se

Mark Levengoods bok: "Hjärtat får inga rynkor - 
Piratförlaget ....


Glöm inte bort att ge nå'n en healande kram nu i blötan :)

Healande kram på er alla fina i höstrusket
från mig i ruggigt blöta o grå Viken, men med healande värme i hjärta o själ
:D

2 kommentarer:

  1. Halloj min Vän! har haft fullt upp och inte "sällskapat" så mycket med datorn :D Var och en får väl känna efter vilket som passar bäst för en och "lida" av följderna *ler* Både i ont och gott <3 Oavsett myndigheternas råd och rekommendationer. Vuxna människor bestämmer själv! samtidigt så översvämmas vi ju numera ang olika "bevis" på vad som är bra för oss och det kan ta en stund att sålla agnarna från vetet. Hoppas du har det gott på alla sätt! KRAM från oss på Gränsen

    SvaraRadera
  2. Ja, du har så rätt min vän - MEN många är så "rädda" och har förutfattade meningar om djup läkande behandling, som då healing osv, varför undrar då jag iaf :/
    Skadar ju ingen - bara ger - massor av goda och läkande energier, som vi inte kan få för mycket av idag :)
    Vi matas ju med så mycket negativa energier, som sänker oss och gör oss sjuka, så vilket väljer vi? jag VET iaf :)
    Och "bevisen", dom är ju så självklara - redan långt innan "vetenskapen" presenterar dom :/
    Jag går numera helt på egen känsla, så därför lyssnar inte ag så mycket på dom där: "6-8 st* hm - men så'n är jag - säger som härliga Pippi Långstrum jag - "att så gör JAG och det brukar bli så bra sååå" :)
    Lite mera Pippi kanske - för då utvecklas vi mera - lovar :) Annat än tabletter det ...
    Allt för hälsan - och kraaamis,
    från mig o Vovsan i soliga Viken,
    :D

    SvaraRadera