Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

fredag 3 augusti 2012

"Tjuvad kirskål" :)

Nä, inte stulen kanske - nääädå - men framfusigt kanske - ändå :)


Och - jo - "framfusig" som jag är, hm - så frågade jag faktiskt en äldre herre med sällskap, som var ute på sin tomt .... om jag kunde befria honom från hans eventuella kirskål, hm :)
Hans min när jag frågade var obetalbar - gick inte att ta miste på hans fasa och förbannelse över detta gissel som brer ut sig skoningslöst på gårdarna :)
Han nästan drog in mig på gården - och visade mig häcken . . . nä nä, inte "den häcken" fniss -
utan den gröna häcken på gården, som gränsade mot grannen, naturligtvis, hi hi :)
Och - under den - på marken - var det en hel grön matta av färsk och fin alldeles fräsch näringsmaxad kirskål, nyttigare än spenat är den :)
Plocka så mycket du vill jänta, sa han - bara plocka - var inte blyg nu :)
"Men jag" . . .  - sa jag . . .  vad blir jag skyldig?
Men jänta - sa han . . .  ingenting :)
Han var med mig hela tiden jag kröp där vid "den gröna häcken" - plockade faktiskt 2 miljö/kompostpåsar fulla :) Synd att jag redan köpt ruccolasallad på ICA :/
Jag erbjöd honom massage - så han hämtade en stol i förrådet - jag gav honom lite massage så där helt spontant - han gillade den, mycket :)
Kanske t o m kommer att köpa vattenjoniseringsmaskin, för han mådde inte bra av kranvattnet, sa han.


Så nu blir det att frossa i bladgrönt - och smoothisar :)
Jag köper jordgubbar och blåbär på ett ställe och bara frossar på dom också, så gott :)
Både äter - och mixar i smoothisarna - bara känner att jag blir uppfylld av en jättekraft av nyttigheter :)


Vem mer än jag tilltalar äldre herrar på dette viset, fniss :)
Jag är nog ganska ensam om det - iaf här i Sverige, där vi bara måste uppföra oss - eller? :)


Vem vill ha bladgrönt? Jag har massor :)
Och - det är bara för mig att komma tillbaka - dit till "häcken" (den gröna alltså) :)


Kraftfull spontan kram
. . . och God Natt
:D

2 kommentarer:

  1. *Hihi* att visa "häcken" kan ju förstås på lite olika sätt som sagt *ler* Vad kul att ni kunde samarbeta på detta sätt. Tur att han uppskattade din "framfusighet" :D Alla gör ju tyvärr inte det :/ Kanske han också testar nya gröna saker snart? Önskar dig ett skönt veckoslut! Grabbarna hälsar :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack o hi hi - men livet och världen är väl inte mer allvarlig, än vad vi gör det till, eller hur :)
      Det handlar ju aldrig om hur vi HAR det - utan hur vi TAR det . . . :)
      Nej men, trots olika åldrar osv, så tänkte vi väldigt lika ändå :)
      Han kanske också är lika "framfusig" av sig, vem vet :)
      Han skulle "frälsa" sin fru med den förhatliga kirskålen, för mixer hade dom redan :)
      Kramis på er goa 3 - en skön helg med vila o sol osv önskar jag i Viken,
      :D

      Radera