Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

söndag 5 augusti 2012

Hurra, hurra - eller inte :/

Från en härlig stugvistese i Hälsingland - till ett surt samtal - eller rent ut sagt ett förbannat ilsket samtal idag med barnens pappa . . . 
Jag skickade sms till min dotter (som nu är vuxen och snart 23 år - gick inte: "misslyckat sms" :(
Det var då jag ringde upp honom - för att fråga om hon bytt nummer - eller nå't . . .
Han ångrade nog sig att han svarade, för jag fick reda på att hon rest med sin pojkvän till USA New York - och kommer tillbaka nästa måndag (eller hur det nu var) . . . 
Mobilnr . . .  ja, det gällde inte alls, för hon hade tappat mobilen i golvet och skaffat sig en annan . . . 
Och - nä, inte behöver hennes mamma veta det heller - näädå, inte spelar det nå'n roll :/
Jag har faktiskt inte hört av henne - och inte heller fått tag i henne - se'n dom båda - och min son o vovvsa - var här i maj på morsdag . . . 
Och - om jag poängterar det så säger hon bara - "och" - åh inte du heller .  . . "
I morgon fyller jag - men jag har varken råd eller ork att bjuda hem dom . . . 
Jag har pratat med min son om det - och han sa som så "men mamma vi avvaktar" . . . 
Tänk om HAN vill komma? . . . Men - jag orkar inte - tyvärr :/
Det har inte hänt något särskilt just nu - jag har bara massor av "gammalt skräp o jytter" i kroppen, 
som gör mig tvär, grinig och sur just nu :/ :(
Och - jo jag vet . . . Dom nu vuxna barnen har eget ansvar över hur dom lever och vilka dom träffar osv, 
men, men - det ligger så mycket skräp, jytter och lögner bakom det här, så det går inte att gå in på här.
Det var JAG som genomdrev skilsmässan från deras pappa för massor av år se'n - och - 
"hämnden är ju ljuv" heter det - eller hur :/
Jag var fattig, just fått sjukpension, ägde ingenting - pappan hade hus, bil och - ja allt . . . 
Och joodå - vi var hos en boupptecknare - då jag var helt "under isen" och jättesjuk . . . 
minns ingenting från det mötet jag inte - så inga barn, inget hus och ingen bil . . . hurra, hurra.

Nu har det snart gått 14 år - men barnen har tagit ställning (eller nå't) och det är pappan som dom har som familj osv - och min dotter har ju även pojkvännens pappa o syster o släktingar osv . . .
Och - jo jag vet . . . jag får "träffa" sonen så pass ofta för att jag har GosVovvsan . . .
Undrar hur det skulle vara annars? . . .

Usch vilket dystert inlägg det här blev . . . 
Undrar om jag ska spara det . . .
Är väl inget som intresserar andra . . . 
vad en grinig o tvär kvinna skriver . . . 

Och - jo . . . jag har gått igenom en hel del - och det är därför jag är "en fena" på att känna in vad andra går igenom - 
och i regel komma med ett gott tips som hjälper :) 
för DET kan jag :) 
går suveränt dä :)

Hörs, kramis
:D



6 kommentarer:

  1. Inga ord - bara en stor kram till Dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Känns ända in i hjärtat :)
      Tack - och var rädd om din familj o barn osv - finns inget viktigare :)
      Varm kram
      :D

      Radera
  2. Bara vräk ur dig all ilska och frustration! Jag tar så gärna emot den och bär en del av den - om jag kan! Och jag förstår dig så väl. Barn kan vara väldigt orättvisa och elaka mot sina föräldrar och jag vet att det KÄNNS :( Men som sagt - din dotter är vuxen och man kan inte skylla på pappan längre. Hon tar sina egna beslut! Bjud hem sonen och gos-Vovvsan på något gott och en trevlig samvaro när det passar både dig och sonen! Vovvsan kommer nog gärna när som helst <3 Men som sagt - det är bra att vräka ur sig allt som belastar tankarna för sen kan man gå vidare - ännu starkare! Sänder dig en läkande och värmande KRAM från oss alla här på Gränsen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet o förstår vad du skriver o tänker - men hon är en produkt av pappans uppfostran från 10 års ålder (då jag inte var delaktig alls) . . .
      Och honom lindar hon om lillfingret.
      Han gör allt hon säger o ber om :/
      Men - DET gör inte jag . . .
      Och allt beror på att HAN är och var livrädd över att bli lämnad ensam!!!!
      Mina tfn har varit urdragna hela da'n.
      Sonen ringde nyss o grattade mig, sa att Vovvsan också grattade mig, tårarna droppade på mina kinder. Jag bara orkade inte bjuda hit honom, sa att "som du hör så orkar jag inte prata nu, men TACK för att du ringer, jättesnällt - TACK :)
      Hoppas att han inte blev sårad nu :/
      Jag har sovit/legat på spikmattan hela da'n med värktablett också t o m :/
      Nu kanske jag orkar vara uppe tills det är dags att lägga mig ikväll :/
      Det enda som funkar för mig är att inte pressa mig så'na här da'r, funkar inte.
      Nu går jag vidare med livet :)
      Tack för dina ord och TACK :)
      Värmande kraam från mig i Viken
      till er på Gränsen,
      :D

      Radera
  3. Förresten så behöver man inte byta nummer om man har sönder mobilen. Sim-kortet som har numret går inte sönder för att man tappar mobilen i golvet. Det är bara att ta ur simkortet och flytta det till en annan mobil... Men vill man hitta på ursäkter så kan man ju försöka med det också :O Det är en annan sak om man t. ex tappar mobilen i sjön eller liknande - då kan det ju vara svårt att få igen det... Nu ville jag ju inte få dig att må sämre utan konstaterar bara fakta! Men vi hörs på ett eller annat sätt igen inom kort! Ber Änglarna ge dig styrka att gå igenom även detta! KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ooops . . . nu ringde hon också -
      min ohängda dotter - från New York.
      Det tog bara 2 minuter så blev JAG utskälld av henne?? :/
      Antagligen skulle hon ringa o gratta, men så blev det inte - tyvärr . . .
      HON gick i taket ganska omgående :/
      HON spydde ur sig att - JAG inte hört av mig (precis som jag tidigare skrivit)
      Och tfn blev sabbad precis innan dom åkte - och JAG visste visst dä, att hon skulle åka - Herregud sa hon :/
      Så - nu tar jag Time Out - orkar inte mer av det här nu, tyvärr :/
      Tack o lov att GosVovvsan finns :)
      Tack för värmande ord :)
      Var rädd om dig o ditt liv också :)
      Kraam från mig,
      :D

      Radera