Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

fredag 6 juli 2012

Nä tack, har inte råd ???

Ja så sa en kvinna, som jag visade ett av mina visitkort för . . . 
Nä tack, jag har faktiskt inte råd med "så'nt" . . .
Sa hon - samtidigt som hon bolmade på en cigg . . .
Alldeles grå i skinnet och i ansiktet - trots sommar osv???
Stressrökte - verkligen - var nog en av många under da'n dä . . .
Och - DET hade hon råd med  :)
Eller sponsrades hon av nå'n med rökningen . . . 
tänk om hon och jag möts om 20 år - vilken är piggast och har bästa hälsan?
Jag tror att jag redan har bästa hälsan och kraften i mig, trots att hon var yngre.


Var nog så - tror att jag har löst fallet ha ha :)
Men - alla gör ju som dom vill . . .
Alla kan ju inte gilla skön och djup massage - eller :)
Det är inte alla som väljer bästa hälsan före kortsiktlig "njutning".


Röka och bolma  . . . få svarta lungor och ohälsa . . . 
Eller tänka på sig själv, vara positiv och 
intresserad av Hälsa - och - må bäst :)


Jag bara undrar så här lite stilla . . .
Hur gör vi?
Hur tänker vi?
Vad väljer vi?


Tja, nå'nting att fundera på, eller 
:/

4 kommentarer:

  1. Ja, det är ju ens eget val hur man vill göra. Detsamma gäller ekonomin. Man får prioritera det man tycker är viktigast för en själv... Själv hade jag en lång resa igår som jag skriver om mer på min blogg när jag återhämtat krafterna. Önskar dig en härlig söndag!

    SvaraRadera
  2. Jo, naturligtvis ska vi ha valfrihet -
    och göra det vi själv känner för . . .
    Men - när denne person på samma gång klagar över sin hälsa - DÅ undrar jag :/ . . .
    Så - om du inte tar hand om din hälsa, eller inte tar emot info - så klaga då för sjutton gubbar inte!!!
    Och - du har varit på bröllop förstår jag :)
    Hoppas att krafterna kommer tillaka snart :)
    Ett härligt slut på denna helg på dig också, trots gråvädret, men solen kan ju även va' inomords, eller hur :)
    Kraftgivande kraamis med sol nuuu
    :D

    SvaraRadera
  3. Nej, jag har inte varit på bröllop. Det blir först om två veckor...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä just dä' - så var dä de var :)
      Hoppas att du mår bättre nu då :)
      Stärkande kraam
      :D

      Radera