Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

lördag 28 juli 2012

Att bada i Minneslunden :)

Nu har vi fått härligt härligt sommarväder, gillar jag :)
Trots några skurar - så har vi värme och en härlig sol - gillar jag :)
Men - det gillar inte Gosvovvsan, som jag passat från igår kväll till i eftermiddag idag :)
Vill INTE gå ut så långt i värmen, hon inte - pustar - försöker att vända hem så fort hon bara kan :/
Men - jag hade med mig vatten - och tog henne till kyrkogården och Minneslunden, där det finns en fin damm - med näckrosor o annat fint i - men där hoppade hon i,  
plaskade glatt o drack stora klunkar också :)
Det var ingen som såg oss - och hon var bara i vid kanten, hm o fniss :)
Men - fååår man bada där - DET är den stora frågan dä, hi hi :)
Vad tror ni - jag vet inte - men vi förstörde ju ingenting - 
så ....
Gosvovvsan bara gillade det, mmmmm, såg så nöjd ut :)


När vi närmade oss min gård, var husse redan där - så hon sprang glatt till honom :)
Hoppade även in i bilen - i sin nya fina hundbur, som husse äntligen har införskaffat :)
Skönt dä tycker då jag - men det var inte lätt för husse (min ohängde son) när hans förra fina bil blev stulen med fin fin hundbur i och allt - och hittades slaktad i Stockholm :(
Då gav han liksom upp - skaffade sig en billigare bil - och - nä - ingen hundbur - tappade väl sugen :/
Men nu känns det att han kommit över det till stor del, skönt dä - för han och Gosvovvsan mår ju så mycket bättre i bilen, när hon är i en riktig bur - och åker säkert - krocksäker som den är också, skönt dä :)
Hela bilen blir ju fräschare också - men det orkade han nog tyvärr inte tänka på - då . . .
Gosvovvsan blir 3 år den 9 augusti - tänk vad tiden går - var ju inte länge se'n hon var pytteliten och blev buren innanför husses jacka, eller när hon satte sig på tvären med mig - och inte alls ville gå, när husses bil åkte iväg hi hi - såg ut som en skämthund med nosen rakt upp och ben o rumpa tvärt i backen :)


Den sista denna månad fyller husse också år - 26 år - och han verkar vilja komma hit till mig då, gillar jag :)
Jag ska fixa lite god mat och så får han presenter osv - blir nog bra - men håll tummarna :)
Se'n bjuder jag hans syster med pojkvän en annan dag, på god mat osv - blir nog bra det :)


Önskar er alla en skön svensk sommar med värmande sol - blandat med uppfriskande skurar, 
som friskar upp oss lite - om det blir lite för kvavt 
- eller så :)
Men visst är det skönt med värmande sol - och den svenska sommaren, 
när den inte bara är grå o kall :)


Sommarkraaamis
:D





3 kommentarer:

  1. Skrev ett svar till dig på min blogg också att jag tror inte att det är tillåtet med dopp för hundar i minneslunden, men att själv skulle jag ju inte ha något emot det. Hmmm... Varför inte ha gemensam fest för sonen och vovvsan även om dom inte fyller år på precis samma dag? En tårta med leverpastej till vovvsan och kanske lite andra varianter till sonen *ler* Vad bra att sonen har fixat en bur till vovvsan i bilen nu. Jag förstår att det har kännts tungt med den stulna bilen mm för honom. Trist och ledsamt med sånt. Hoppas det går bättre nu! Hoppas han fixar en ordentlig larm som tjuter av bara den i denna bil så det hörs om någon försöker ta sig in i den! Önskar dig och alla dina en riktigt härlig fortsättning på sommaren! KRAM från oss på Gränsen

    SvaraRadera
  2. Fick du förresten mitt mail med foton?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar från hjärtat :)
      Jag har precis läst svaret :)
      Och nä - jag tror faktiskt inte det jag heller - men HON njöt iaf, fniss :)
      HON blev en glad vovvsa igen -
      fick kraft igen :)
      Men nä - i fortsättningen blir det i Storsön som hon får svalka sig i :)
      Och imorgon blir det Ljusnans härliga vatten då jag hänger på dit upp med ohängde sonen o vovvsan :)
      Javisst var det skönt med hundburen osv, men han hade faktiskt larm i bilen som blev stulen :/ Tjuven tar allt som han vill, spelar ingen roll . . .
      Javisst kan vi fira alla på samma gång, kanske även mig då, som motvilligt också fyller år snart . . . :/
      Se'n har vi DAGEN då lillasyster kom hem från Indien också, inblandad i detta "jytter" :/ :)
      Önskar även dig o alla er goa dom allra bästa av sommardagar - med lagom värme för dig, så att även du njuter :)
      Somrig kram från mig i Viken
      :D

      Radera