Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

tisdag 5 juni 2012

Vovvsan, stel pippi o Venuspassagen

Jo, jag har ju världens finaste och klokaste vovvsa här under eftermiddagspass idag :)
Hon är så lugn och förståndig nu när vi är ute o går, så jag har för det mesta vanligt koppel utan några extra anordningar - för hon går ju så bra ändå - okej "vanligt stryp" har jag, men det är allt :)
Men - jag har ju uppsikt över henne förstås - och cyklister & skejtande ungar osv - hetsar hon absolut inte upp sig på samma sätt som hon gjorde förr :)


Nu under sista rundan innan husse kommer runt 10 ikväll - stannade hon helt - och bara tittade ner i gräset.
Jag "frågade" henne vad hon såg / vad det var" . . .  och - se'n såg jag också den lilla fågeln :/
Helt stilla satt den i gräset, som förfrusen - och vovvsan tittade på den - med ett litet "Mona-Lisa leende",
men gick inte fram - satt sig ner bara - och tittade - precis som tjuren Ferdinand :)
Vi tog ett steg närmare - och då kraxade den till - och sprang iväg - för att se'n t o m flyga lite lågt :)
Vovvsan bara tittade - och var helt lugn . . . 
Kloka vovvsan, verkar så omvårdande om dom små :)
Jag vet att fågelmamman kan spela skadad och släpa en vinge osv - men jag har aldrig sett en fågel 
sitta alldeles så där - som "förfrusen" :/


Dagen har förövrigt bestått av provtagning på min hälsocentral i förmiddags - 
och handlade lite bladgrönt på min närmaste affär efter det besöket, som faktiskt var mer "trevligt" än vad det brukar vara :)


Se'n kom en hungrig vovvsa, som inte velat äta något för sin husse hemma -
men här hos "mamma" ville hon ha - och precis samma hundkulor som husse bjuder på :)
Men jag är med henne när hon äter - och det är nog inte denna husse inte, hm . . .


Dessutom fick jag reda på idag att en jättefin kvinna hade fått cancer . . . tungt :/
Ska höra om hon vill ha healing av mig . . . men vill inte tränga mig på . . . 
Vi vet aldrig vad en ny dag kommer att bjuda på - den är alltid ny - som ett oskrivet blad :)


Till på köpet är det Venuspassagen idag, som visar sig som en liten prick framför solen . . . Nästa gång blir visst om 150 år och förra gången var 2004, spännande tycker då jag som nog hade velat varit med mina vänner i Stockholm, för att beskåda underverket :)


Hoppas att värmen kommer nu och värmer upp oss - för nu är det ju snart midsommar nästan :)


Kärlek o allt bäst på er alla fina,
:D

4 kommentarer:

  1. Varma tankar till dig Vovvsan o lilla fågeln...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fångar upp dom varma tankarna och tackar dig du fina :)
      Ja, det var ett märkligt möte, där tiden verkade stå still :)
      Nu håller vovvsan på att "demolera" en god o mysig gul tennisboll, som helst ska bli i massor av småbitar - försöker hindra henne :)
      Kärlek på dig
      :D

      Radera
  2. Vad roligt att promenaderna går bättre nu med vovsan, men något "stryp" borde inte behövas. Nåja, hoppas den biten också löser sig inom en snar framtid för att promenaderna skulle bli ännu roligare ;-) Det bästa är när man kan gå med hunden lös och kunna lita på att den stannar kvar brevid en! Tänk vilken LYCKA! Men bra att hon inte jagar fåglar och annat som rör sig - det skulle mina "odågor" göra direkt om dom kunde det *hihi* Låter som att vovvsan behöver en ordentlig benknuta (av nöt) att gnaga på istället för tennisbollar :D Säljs i dom flesta livsmedelsbutiker! Önskar er båda i alla fall en härlig dag med promenader i naturen med alla dess dofter och ljud omkring! Varmaste KRAMEN från mig & grabbarna på Gränsen

    SvaraRadera
  3. Ja, hon är helt underbar nu under promenaderna, är så skönt :)
    Strypet veet jag inte om hjälper, egentligen, för spänner hon halsmusklerna när "klirret" hörs så känner hon inget . . .
    Men hon är en helt annan vovvsa nu, så mycket lugnare o mera fokuserad än tidigare :)
    Hoppas att det fortsätter så . . . :)
    Men - nä . . . inte lös, inte med mig iaf :/
    får hon vara med sin husse, så blir allt lugnt o bra :)
    Bollar - har hon alltid älskat - och väljer ut DEN speciella som hon vill ha :)
    Och den njuter hon verkligen av ... :)
    Så benknutan får hon ha uppe i stugan i Hälsingland, inte uppe i min lägenhet :)
    Och - doftar o sniffar - DET gör hon :)
    Snart ska kloka Vovsan hem med husse - och kommer inte hit på några da'r (tror jag)
    Det bästa till dig o söta grabbarna också (som jag förstår vill jaga fåglarna)
    Nationaldagskraamis från mig o Vovvsan i soliga Viken till er alla nu,
    :D

    SvaraRadera