Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

lördag 2 juni 2012

Vad gör ni idag?

Visst är det konstigt . . . 
. . . att ingen av er som bloggar här och som jag läser har skrivit något nytt och intressant här idag :)
Det är kyligt och regnigt - rena rama inomhusvädret - och ändå är det början av juni månad . . . 
Jag går in lite då och då, för att se om någon av er skrivit något intressant - 
eller något över huvud taget, men inget nytt här . . . 

Sååå - jag får väl börja med att sortera mina alternativa hälsoböcker i regnbågsfärger då - 
som min finaste änglaväninna från Stockholm föreslog sist hon var här och nattade över :)
Just nu har jag sorterat efter författare - innehål osv . . . 
Jag vet att det kommer att bli ett lyft i mitt vardagsrum / salong - 
jag kanske kommer en liten bit på väg iaf :)

Det är ju aldrig fel att förnya sig - och jag känner av att detta år 2012 är ett förändelsens år - 
och även förnyelsens år - och jag brukar ju hänga på 
- och känna av dom vindarna jag :)

Vad brukar ni göra så'na här regniga och kyliga dagar,
då det egentligen skulle vara början på sommaren?


Vi kan ju baka till fikat eller nyttigt o gott matbröd
Vi kan laga långkok
Vi kan koka mustiga soppor
Vi kan städa och få fint
Vi kan tvätta
Vi kan ta en tur runt på loppisar osv
Vi kan träna - hemma eller på gym
Vi kan besöka museum och handelsträdgårdar osv
Vi kan besöka utställningar av alla de slag - finns för alla intressen
Vi kan bara sjunka ner i myshörnan och läsa en bra bok
Vi kan hyra en film och bara sjunka in i en helt annan värld
Vi kan bara sjunka ner och lyssna på vår favoritmusik
Vi kanske t o m kan utnyttja kylan utomhus - 
till en skön stund i healande meditation


Eller så trär vi på oss regnstället o går ut och går  - 
ändå, trots regn o kylan :)

Som min nu vuxna dotter sa som liten, ca 3 år 
i stugan i Hälsingland, ensam med sin mormor:
"Nä fy bubblan mormor,
det bara regnar o regnar,
men - gör inget
Vi badar ändå . . . " 
Gulligt - eller hur . . . :)
och sant också . . . 

Eller som Mästaren på Karate Kid sa idag:
"Det är inte fel att avbryta en tävling - 
men det är inte bra att fly från rädslan" 
Och - så vann Mästarens skyddsling - igen o igen
trots motstånd av "fienden" . . . :)

Kram och ha det bäst - oavsett vad ni har för er idag

:D

4 kommentarer:

  1. Mitt senaste blogginlägg var ju om att jag hade badat! på riktigt! känns overkligt och idag du gör jag pajer och bakar drömmar - skrädmjölsdrömmar- eller mardrömmar som Per Morberg kallade dem när han var på matresa i närhet av mej.
    Värmande kramar....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, idag vill nog inte sååå många av oss hoppa i och doppa sig, birrr :/
      Tänkte inte på tidpunkten då du badade, tyckte bara att bilden såg så skön ut,
      men birrr - måste ha varit kallt :/
      Tror nog inte att dina kakor blev "mardrömmar" - "goda drömmar" tror nog jag att det blev :)
      Per M, vet inte allt :)
      Och - goda pajer mä :)
      Du fick ju även lite värme från ugnen då du bakade, eller hur, smart :)
      Värmande kramis på dig också, så länge tills vi hörs igen,
      :D

      Radera
  2. Ja, det blir ju att jobba mer inomhus när det regnar och är trist... Fast en timme ungefär "offrade" jag mig för grabbarnas skull och satt på balkongen och läste - trots regnet som öser ner! Och plockade ner grabbarna från nätet ett par gånger :D Kul att DU hade skrivit i alla fall - för att glädja oss latmaskar ;-) Strax ska jag sjunka ner i min fåtölj och "jobba av" mina inspelningar på digiboxen - så jag kan radera dom *ler* Ha en trivsam fortsättning på din innekväll! KRAM från oss på Gränsen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, fniss, nå'n måste ju hålla bloggen varm o igång, så att det är varmt nå'n stans iaf - eller hur :)
      Och - inomhus har jag varit hela da'n, förutom några korta andningpauser på balkongen - men sååå kallt o rått :/
      Fniss, är dom som kardborrar där i nätet, grabbsen, ha ha :)
      Så skönt för dom goa att du "rastade" dom "ute" trots regnet o kylan :)
      Ha en skön helg du också med dina grabbar, för det är ni värda :)
      Värmande kramisar från mig i gråa Viken,
      :D

      Radera