Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

fredag 22 juni 2012

Skön midsommar :)

Önskar er alla en skön och fridfull midsommarhelg - 
kanske i hälsans tecken :)
För vet ni att det går utmärkt att vara hälsosam - 
även fast det är midsommar :)
Och - att ha det mysigt o trevligt ändå - 
trots att du är ganska så nykter, - eller kanske bara något "salongsberusad" om vi nu måste ha - nå't glas vin o så - men inte supa oss aspackade - 
och glömma bort allt som händer.


Jag har haft en skön midsommar - 
i mitt eget sköna sällskap . . .
Jag har ätit jordgubbar, wokad sparris med halloumiost, körsbärstomater, zuccini och matjessill på gott flatbröd med tjock yoghurtklick på :)
Jag har varit ute i den härliga solen - och träffat så många flanerande medmänniskor i solen :)
Jag har även spått mig - på OSIRIS spåbräda, otroligt spännande :)
Jag verkar ha en kraftfull framtid :) trots många svårigheter att klara av innan)
Och mitt jobbiga förflutna - det är en gång för alla - borta :)
Och - efter att ha utplånat avundsjuka och misstro osv - så landar jag i en relation i hälsans tecken :)
Hamnar jag trots allt bland mina Antroposofer i Järna - ja, kanske det :) 
Det är bara min skyddsängel som vet - och jag lyssnar bara till mitt hjärta och följer det så gott jag kan :)
Se'n skulle det finnas nå'n form av fara också - men den tar ju min skyddsängel hand om, så ingen oro o fara på taket :)


Ha det bäst nu - för nu börjar semester och sommar - och vääärmen :)
:D


2 kommentarer:

  1. Skönt att du haft en trivsam midsommarafton! Hoppas helgen fortsätter så! Inget festande här, men jag ser/har sett alkoholens påverkan på gångvägen bakom huset (folk går där på väg till och från stan)- så det räcker även för mig för denna midsommar *ler* Grabbarna började fira midsommar tidigt på morgonen men lugnade sig mot kvällen ;-) Middagen åt jag på balkongen. Solen och molnen kämpade tappert om platsen på himlen och vindarna blåste kallt, men det var ändå midsommarafton! Natten har varit lugn här i huset så jag sov någotsånär bra - trots allt. Skrev mail till dig om vad som gick galet den här gången :O Hmmmm.... Önskar dig en riktigt trivsam fortsättning på denna Midsommarhelg! KRAM från oss på Gränsen

    SvaraRadera
  2. Ja, trivsam o trivsam, hm . . . inga barn som hörde av sig - och som inte ens svarat på mina sms :/ men jag hade bestämt mig för att inte låta det påverka mig, bättre att tänka positiv ju :) Och till veckan så vill käre sonen (som varit uppe i stugan i Hälsingland) att jag ska ha vovvsan ti on o to förmidda' - svårt för mig att jobba då :/ För tufft att städa o ställa allt tillbaka igen, salong fram o bort o städa osv, vardagsrum för vovvsa o salong för jobb, för jobbigt under förmiddagarna - att vara uppe tidigt och jobba sent :/
    Måste vara rädd om min ork o kraft, när jag haft så jobbigt för drygt 10 år se'n :/
    Jag värdesätter den hälsa jag har idag, betyder allt för mig - nästan :)
    Hoppas att du en dag kommer dit - att du finner hälsan o styrkan, är du värd :)
    Kraft o allt bäst bara för dig o grabbsen,
    från din vän i Viken
    :D

    SvaraRadera