Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

torsdag 3 maj 2012

TV freda'n förstörd :(

Hur kan nå'n va' så himla urbota dum?
Hur kan dom ha hockey på en fredagkväll?
Och göra trorsda' till freda' istället?
Let's Dance idag och hockey i morgon - på en freeda'!!!
Och så har dom lovat dåligt väder också . . . 
Så det går inte att gå ut heller - kanske :/
Får nog bli tända ljus, god ost - och nå'n bra film kanske :)

Som ikväll - då det är fint väder . . . 
Vovvsan o jag har varit ute sååå länge o mycke' idag :)

Är ni alla hockeyfans - eller håller ni med mig . 
Jag tycker att dom kan visa hockey o sport på speciella kanaler!

Nu dansar dom iaf på Let's Dance, flärd o lyx :)
Och jag har fixat klart salongen till imorgon förmidda' - trots att vovsan är här :)
Jag vill ha vår o värme nu - och ingen hockey på fredagskvällar!!!!

Och hör se'n
:/



4 kommentarer:

  1. Håller helt med dig och har haft samma tanke. Fredag är "min" tv-kväll...Let´s dance, lite mysgott, tända ljus osv. Speciella kanaler för detta med sport, det röstar jag för! Dessutom tror jag att dansen igår kväll förlorade massor av poäng från tittare som missade, eller inte kunde titta just denna sändningstid. Trots ingen dans ha ändå en skön fredagkväll och helg. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men - varför bildar vi inte en klubb - anti mot sport en så'n här kväll på bästa kanalen :)
      Fly o jag har varit ute i spööööregn, bläää o uschamej, dyngsura blev vi :/
      Jag tror också på mindre röstare o tittare på en torsda' . . .
      En skön freda' o helg på dig o Sigge från mig o Fly i regniga Viken,
      :D

      Radera
  2. Jag bryr mig inte heller om hockey, men å andra sidan bryr jag mig inte så mycket om dagens tv-program heler. Bättre att sätta igång en egenvald film på dvd spelaren ;-) Samtidigt håller jag med om att det finns ju massor av sportkanaler där man kan visa sport i realtid. Tyvärr så har ju inte alla tillgång till dom kanaler, men då kan man sända i radio och ge sammanfattningar i tv på grundkanalerna kanske morgon och kväll för dom intresserade... Ha ett trivsamt veckoslut! KRAM från en solig Gränstrakt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra - en till i Anti- klubben :)
      Nä, inte så mycke sevärt kanske, men 4an här i Sverige är ganska så trevligt att ha på, tycker jag iaf :)
      Men - jovisst - sport på sportkanaler!
      Så får dom som är intresserade av "soffsport" köpa dom kanalerna!
      Solen har varit här, men inte idag - spöööregnar här idag, så Fly o jag blev dyngsura, blääää :(
      En skön helg på dig o dina grabbar från mig o Fly här i regniga Viken,
      :D

      Radera