Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

lördag 12 maj 2012

Svenne & Lotta (Hep Stars)

. . . har hjälpt mig att putsa vardagsrumsfönstret - dragit fram tunga soffan och det ännu tyngre bordet med stenskiva på - och bambuhyllorna med böcker, som är "väggar" åt salongsdelen :)


Tänk vilken skjussssss det blev - "Bang a bomerang - gamla gula flygmaskinen osv - 
Dom gamla godingarna från 60 / 70 talet :)
Det bara gick så bra att fixa rummet - trots att det var väääldans tungt - egentligen . . .


Nu väntar jag bara på att få tag på "den där sonen" som aldrig svarar och går att få tag på, 
när han misstänkter att det är tunga jobb på gång . . . 
Och - nu ska bordet tillbaka - genom att dra mattan under - och det är ganska så svårt för mig.
Men - kanske det funkar - sätter på Svenne o Lotta igen - 
så flyger nog bordet tillbaka av sig själv :)
Det blev så ljust o fint i rummet - skira "guldfärgade" genomsläppliga gardiner från Indiska, släpper 
ju in allt härligt vårljus - och det är så jag vill ha det :)


Men nu ska jag faktiskt ta mig en vända ut i solen - och fixa klart det sista efter det - 
tycker jag är värd att få komma ut i luften, efter detta tuffa jobb :)
Jag har varit ute en vända idag - till affären och till mitt bästa Loppis :)
Lite mat - och så några till gyllene änglar ´+ en ljust lila panelgardin, som kanske kommer upp i köket :)


Allt bäst på er ni fina - ut i vårsolen när den visar sig - och på med färglada stövlar när den inte gör det :)


Änglaljus 
:D

2 kommentarer:

  1. Ja, jag håller med! Bra musik gör att jobbet flyter mycket bättre och känns roligare :D Jag sätter också på bra musik när jag sätter igång med något hemme ;-) Önskar dig en riktigt härlig början på denna nya vecka! KRAM från oss på Gränsen

    SvaraRadera
  2. ... Och speciellt när man har en "anknytning" till en viss musik eller sångare :)
    Svenne Hedlund var ju min största idol med sitt Hep Stars :)
    Massor av minnen för mig, som ger mig så'n härlig energi o kraft :)
    En skön vecka önskar jag dig också, denna vecka som är en "kortvecka" med ledighet :)
    Värmande kramen från ett ruggigt o grått Viken på dig,
    :D

    SvaraRadera