Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

onsdag 23 maj 2012

Sonen o jag :)

Efter att jag träffat min härligaste och goaste änglaväninna, som numera bor i Göteborg .....
Efter att vi kramats, pratat, hon fått en låång o djup behandling, pratat igen druckit gott te, 
hade det helt plötsligt gått drygt 2 timmar - och hon var tvungen att gå tillbaka till dottern, 
där hon är och hjälper till, stöttar henne - bara satt jag en stund på min härliga balkong och 
samlade ihop mina känslor efter att ha träffat henne :)

Då var det dags för sonen att hjälpa "mamman" med skjuts till några affärer . . . .
Rusta, Dollar Store o Willys ....
massor av tungt och även frysta varor, så det var så skönt
att bli skjutsat - Tack käre sonen - att du hjälpte din mamma :)

Jag handlade till freda'n då min goa änglaväninna kommer från Stockholm - 
och stannar till lörda' förmidda', Då ska hon o jag och ytterligare en änglaväninna som bor här i Viken träffas:
äta, prata o bara ha det bäst tillsammans :)
Hon sover över hos mig till lörda' - då hon fortsätter till Dalarna innan hon åker hem till Stockholm igen :)

På lörda' ska jag tvätta - och se'n kommer Vovvsan, för husse ska på fest . . . .
Och på sönda' - då är det ju Mors Dag (brukar ju jag vilja glömma)
- och då sa han faktiskt att han skulle stanna - 
"För det är ju Mors Dag" . . . Va!!! fattar inget alls jag :O 
Har han helt plötsligt börjat tänka?
Har han helt plötsligt börjat förstå mina markeringar?
Tja . . . Kanske :) Man kan ju alltid hoppas :)

Nu ska jag kolla om även hans syster är sugen på att komma på söndageftermidda' på mat osv :)

Ha en skön majvecka ni alla - nu när värmen verkar ha börjat komma - skönt dä :)

Har börjat få bättre ordning nu på balkongen - en stor hortensia och fina pelagoner, så fint :)
Ska hitta en bättre matta - men än så länge får den jag har duga . . . 

Kram så länge
:D

6 kommentarer:

  1. Kul med besök áv väninnor! Och trevligt att du börjat få balkongen i ordning också. Hortensia kanske jag också skulle kunna ha. Pelargonier & Sant paulia och många andra blommor tål jag inte alls :( Börjar "gråta" så fort dom finns i närheten av mig :O Men några levande blommor ska jag försöka fixa till balkongen i alla fall. Bra att sonen hjälpte dig med inköpen! Men du hjälper ju honom med vovvsan så det är bara rätt :D Ha en trivsam torsdag och även veckoslutet! KRAM från Gränsen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst är det kul o mysigt med goa väninnor - eller hur :)
      Och nu är hon från Stockholm här, har precis lämnat nycklar till salongen och ska se'n ner dit igen när jag lämnat av Vovvsan o ev. åkt o handlat :)
      Blomallergi som annan allergi - handlar om immunförsvaret - och det gäller att stärka immunförsvaret med probeotika o antioxidanter o enzymer :)
      Det går att bli fri - jag är själv ett levande och njutande exempel på det :)
      Har varit allergisk för både pälsdjur o dofter o blommor - ja ALLT, men nu kan det komma nå'n liten tår ibland bara :)
      Jag anser mig vara besvärsfri nu, är så skööönt :)
      Jo, han kanske börjar att fatta - ge o ta - tjänster o gentjänster osv :)
      Skönt dä - i så'na fall :)
      Nu måste jag fixa innan Vovvsan blir hämtad o jag då ska lägga i en högre växel, för att bli klar till i kväll :)
      Ha det bäst - testa med nässköljning och se om allergin försvinner ... :)
      Kan du göra med en liten spruta ....
      Så kram och ha det bäst så länge - och var rädd om dig o grabbsen (som aldrig får bli män),från mig o Flysan i soliga Viken
      :D

      Radera
  2. Ja, tänk om det vore så väl - att alla mina allergier försvann bara med nässköljnig :O Tyvärr, så enkelt är det inte :( Är det bara mindre besvär så blir man av med dom bara genom enkla saker typ nässköljning mm.. men tyvärr så funkar det inte för alla :( Pälsdjuren klarar jag av numera ganska bra men vissa dofter har jag större problem med... Nåja, ha en trivsam helg hur som haver...

    SvaraRadera
  3. Nu är det ju så, att vi gör våra val - utifrån vad vi själv känner är rätt :)
    Jag har sagt det förut - och jag säger det nu igen ...
    ALLT handlar om att stärka immunförsvaret och få bort fria radikaler, som sabbar för oss :)
    Nässkölning hjälper näsans slemhinna att läka o att få bort skräp som sätter sig fast där :)
    Nässkölning ÄR bra för andningsproblem och allergiger, så är det :)
    Ibland - är det faktiskt lättare än vad vi tror :)
    Det är faktiskt det enkla som är bäst :)
    En skön helg och kraamis på dig o grabbsen också - från mig o Vovvsan i soliga Viken :)
    :D

    SvaraRadera
  4. Hoppas du haft en skön helg OCH mors dag!

    SvaraRadera
  5. Tack för din omtanke du fina :)
    Och - ja, det blev nog bra - när jag nu tittar tillbaka i backspegeln :)
    Bättre än jag trodde iaf :)
    Tack för att du bryr dig, värmer :)
    Din dag o helg var visst liiite annorlunda.
    Log brett när jag läste din blogg :)
    Kramis så länge o ha det bara bäst,
    :D

    SvaraRadera