Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

lördag 7 april 2012

Vad vore livet utan . . .

Påskafton idag . . .
Jag har njutit av liiite go choklad - både mörk 70 % med mint  choklad som påskägg :)
Vad vore livet utan choklad . . . :)
Annars så styr jag nog upp mig med sunda - 
mumsiga (goda) - matvanor :)
Men - tyvärr samlar sig känslor i mig när jag har det jobbigt o tufft, som nu då när det är påsk, familjehelg osv - och - nä' - inga barn här ännu inte ens en vovvsa . . . :/ 


Så lite god choklad, mina gröna smoothisar - kalkonskivor o skagenröra,
inte såå pjåkigt - för mig iaf :)


Så jag har satt på mig ett drygt kilo - utan att vräka i mig - "fel" mat  . . . 
Jag veeet - jag ääär så'n . . . en känsloansamlare :/
Och - nu har jag bestämt mig - jag är väldigt "upptagen" även dom övriga påskdagarna . . . 
Imorgon är det loppis - och på annanda'n ska jag tvätta och träffa en av mina änglaväninnor :)


Jag har även bestämt mig . . . 
har åter igen tagit tag i mina flyttplaner mot nytt liv, 
som är mera mig - och som jag tror och känner passar mig bättre :)
Eftersom så'na här helger är till för familjer - så känner jag ju av att jag inte är med i nå'n familj just nu, trots mina nu vuxna barn . . .


Mina änglaväninnor och änglavänner är ju min nya familj, som betyder så väldigt mycket för mig :)
Och ni - min kära bloggvänner är också betydelsefulla för mig, men det vet ni ju :)


Men - nu har jag klarat av halva påskhelgen - 
och snart är det vanlig vecka igen :)
Revisorn på tisdag - måste, måste få klart papperen! . . . 
imorgon - lovar, lovar :)


Känns skönt att träffa mina goa kunder o alla vänner igen (trots att jag jobbade på Skärtorsda'n) 
att få hjälpa / få andra att må bäst, då trivs jag . . . 
känner att jag mår bäst själv av det också :)
Att få vara i dom sköna o mest balanserande energierna :)
Och - JA - 
jag sköter även om mig själv - inte "bara" andra . . .


Skön Påskaftonskväll på er alla
Kram från mig i Viken
:D

6 kommentarer:

  1. MUMS - mörk choklad med mint *slurp* låter jättegott! Måste kanske köpa lite nästa gång jag går och handlar? Jo, lite "onyttigheter" får man utnyttja. Speciellt som du äter så balanserad och bra kost för övrigt. Låter klokt att du tar tag i dina flyttplaner eftersom det är mot ett liv som passar dig bättre. Barnen har sina liv och kan komma och hälsa på även på en annan ort om/när dom vill det. För övrigt finns ju telefoner och internet för kommunikation. Inte har jag heller haft besök av några barn här, men jag förväntade mig inte det heller... Men nu ska vi njuta av resterande helgdagar med utevistelser, god mat och trevligt umgänge med vänner - antingen IRL eller genom Internet! Ha det riktigt skönt! Kram från Gränsen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har gett upp, totalt :)
      Choklad är alltför njutbart o gott att avstå från :)
      Försöker att vara måttlig och äta mörk choklad,
      men - blir inte alltid så tyvärr :)
      Och situationen mellan mig o mina nu vuxna barn . . . den är så krånglig, svår, infekterad, sjuuuk osv osv . . .
      så där ger jag upp nu :/
      Njuter av det som är bra osv i mitt liv, finns massor :)
      Men i den världen finns tyvärr inga "barn" med - bara jag o mitt . . .
      Vovvsan o jag älskar varandra villkorslöst o innerligt :)
      Önskar dig en skön fortsättning på denna påsksöndag o slutet av påsken :)
      Värmande påskKraaam på dig från mig
      :D

      Radera
  2. Ingen helg med familjen här heller kan jag "trösta" dig med. Yngste sonen jobbar hela helgen, mellansonen är tillsammans med sin sambo och firar på sitt håll och dottern åker runt i USA med sin man på smekmånad. Jag håller med Cia här ovan...vuxna barn har sina egna liv också. Ha nu en skön fortsättning på helgen...gör som jag njut av lite ensamhet och lättja :-) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anna, men "trösta mig" behöver du inte, eller hur jag nu ska säga :)
      Trots att det alltid känns skönt med värmande ord och omtanke :)
      Jag mår bra nu för tiden, mycket bättre än jag nå'nsin gjort :)
      MEN - inte tillsammans med mina nu vuxna "barn", där mår jag fortfarande - inte bra.Blir inte insläppt i deras vardag.
      Men - helt plötsligt är dom PÅ - och då ska vi "ha mysigt o trevligt"???
      Men hur??? . . .
      En AV- o PÅknapp - kanske . . . :/
      Ha det bäst med Flisan o Sigge, så goa o mysiga dom är :)
      Och var tacksam över familjebanden mellan dig o dina "barn" som finns i hjärtat - finns inget viktigare :)
      Kram med kärlek, ljus o allt bäst :)
      :D

      Radera
  3. Roligt att höra att du haft en skön påsk, den högtid som jag gillar allra bäst för den är så kravlös!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Njaaa o Njeee :/
    Men - Tack för att du bryr dig :)
    Jo, jag HAR älskat påsken tidigare, som ju är en port in till våren o värmen :)
    Men - nu när dom nu vuxna barnen "lyser med sin frånvaro" osv efter skilsmässan för massor av år se'n, så är det inte liiika mysigt längre, tyvärr :/
    Men - din hälsning värmer gott ändå :)
    För nu har vi snart vårvärmen tillbaka :)
    Värmande o bästa kramen
    :D

    SvaraRadera