Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

torsdag 12 april 2012

Nästan aspartamfri nu :)

. . . och inga halstabletter med aspartam nattetid längre - jag har slutat - hurra :)
Ja jag vet . . . 
Det låter som ett litet bekymmer, men det är värre än det låter, tyvärr . . .
Aspartam är faktiskt ett nervgift, som sparar på våra tänder 
- men som istället "gör hål i hjärnan" (symboliskt sett iaf)
Men - ett är då säkert - och det är att aspartam är inte bra!!!
Aspartamet har en massa bi-vÄrkningar, som inte myndigheterna informerar om . . . 
Jag trodde aldrig att jag skulle klara EN enda natt 
utan mina halstabletter - med anledning av att min mun kändes helt torr 
och "kläggig" - trots att jag absolut inte har brist på saliv eller så . . .
Så det har varit en omöjlighet för mig att sova - utan en go halstablett i munnen :/ Annars har jag inte sovproblem, inte alls - men . . .
Som dessutom gjorde mina örngott ofräscha och fläckiga :/
Men inte kudden/ kuddarna - för jag använder dubbla örngott - med tanke på hygienen :)


Aspartamet ska ha kommit till under något "rymdforskningsproekt" eller nå't liknande . . . 
Och - helt apropå -  forskarna - kliade sig i huvudet och undrade:
Vad ska vi använda det här vita pulvret till?
Någon smakade . . .
"Oj, smakar sött - sötningsmedel? !!!
Så på den vägen är det . . .
Jag är så tacksam över att slippa det där "jädrans" aspartamet nattetid . . . 
På bara några veckor har jag minskat några kilo i vikt också, bara pga det :)
Sprayar munnen med mitt speciella joniserade vatten istället - mycket bättre :)
Jag är klar i skallen - direkt på morgonen - känner en otrolig skillnad :)
Och - konstigt nog - sover jag flera timmar i sträck - 
helt utan aspartamspäckade halstabletter :)
Aspartam är ett beroendeframkallande nervgift - som jag nu håller på att  bli fri från :)
Jo, jag har varit - och är nog fortfarande beroende av det, tyvärr :/
Men ingen myndighet erkänner det självmant, nä nä . . .
Det är bara socker dom tror är farligt för oss . . .
Men jag vet . . . 
Och jag känner vad som händer :)
Aldrig mer aspartam för mig nattetid, då kroppen är fastande och vilar!
Aldrig mera mata mig med detta nervgift - då det omgående åker till hjärnan!
Jag tar nå'n enstaka under dagtid, för jag känner att jag måste avgifta mig, 
steg för stet - för på nätterna sväller jag upp . . .
Jag sväller i ansiktet, halsen . . . 
Men det är en reaktion på att jag / kroppen saknar giftet 
och protesterar och talar om för mig - att nu är det utrensning på gång . .. :)
Men det tar jag som en positiv reaktion - sover ju fler timmar åt gången nu :)
Men jag märker under min "kisspaus" nattetid 
att jag ser svälld ut i ansiktet :/ 
Är nå't nytt - då hjärnan inte får aspartamet.


Ungdomarna är väldigt utsatta o känsliga för detta gift . . . 
Men ingen stoppar försäljningen av drycker osv med detta gift?!
I alla lightprodukter / - drycker osv finns det alltid aspartam!
För Stevia är inte godkänt av myndigheterna ännu, inte till 100 % iaf ?!
Byt ut aspartamet mot stevian som är en helt naturlig och bra produkt,
tycker då jag iaf . . . 
men alla får ju tycka som dom vill och göra egna beslut :)


Jag kämpar vidare - för att bli aspartamfri helt o hållet, även under dagen :)
Men det är stor skillnad på min aspartamkonsumtion idag 
och för några veckor se'n :)
Förr kunde jag suga i mig - allt från 2 - 3 st - upp till kanske 
8 st/ natt!!! . . . och lika många om da'n också!!!
Om jag nu tar 3 st om dagen (då jag ju också äter mat) 
är väl det ett stort framsteg - tycker då jag iaf :)
Tummen upp för en aspartamfri värld :)
Vilka är med?
Gå in och gogla på aspartam - så är ni med se'n - lovar :)
För aspartamet stoppar faktiskt förbränningen och hindrar dig 
från att gå ner i vikt - plus mycket mycket mer . . . 


En värmande aprilkram från ett soligt Viken
från mig som gjort en stor bragd 
(enligt mig själv iaf)
:D

6 kommentarer:

  1. Det var ord och inga visor :D Men du har helt rätt angående sötningsmedlen. Bättre med rent socker än dessa tillsatser - även om inte socker heller är nyttigt - det vet jag! Jo, det kan vara klokt att ta det stegvis för alla kan inte sluta tvärt p g a kroppens reaktioner på avgiftningen. Jag har slutat med dom "sockerfria" produkterna som jag använde i början - när jag slutade med socker *ler* Nu tar jag hellre lite rent socker om det känns nödvändigt, men undviker det också så gott det går. GRATTIS till dig för att du lyckats så bra! P.s. Läste du mitt svar på min blogg? Ha en riktigt bra dag! Kram från Gränsen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack min vän för dina peppande o värmande ord :)
      Och - jaaa :) visst är jag "duktig" :)
      men liite tufft är det allt under nätterna, meeen ger mig iíinte!
      Utrensning i vilken form det än rör sig om är jobbigt - och aspartamet är inte det snällaste giftet att bli av med :)
      Dom flesta inser inte hur allvarligt det ÄR med aspartamet - innan det är för sent, tyvärr :/
      Och - jag är ju ändå så insatt i ämnet så att säga - men gick ändå i "fällan".
      Ett tips: Byt ut sockret mot Stevia, som nu t o m är godkänt, här i Sverige iaf :) Googla - så ser du vad jag menar :)
      Men ICKE aspartam - rena rävgiftet!!!
      Skulle socker ha uppfunnits idag, skulle det klassas som ett gift . . .
      Sockerbetan är en naturprodukt, men inte det raffinerade vita sockret, tyvärr.
      Jag tycker att du är tapper jag, som du kämpar på där på Gränsen, för att må så bäst du bara är värd o kan :)
      Och ja, jag har läst, misstog mig visst, hm, men dom kanske också behövde en "avhyvling" eller nå't, fniss :)
      Önskar dig allt bäst med bröllopen osv nu under våren :)
      Värmande kramen från ett kyligt o grått Viken o mig bara för dig :)
      :D

      Radera
  2. Jo, jag har läst om stevia redan tidigare, men det verkar inte finnas så mycket av den varan i butikerna häromkring. Ska leta reda på specifika namn på produkterna och höra om inte någon butik kan ta in dessa... Och vet du vad? Dom som lovade hjälpa mig hade visst sett (och hört) att vaktmästeriet var här och ringde efteråt och frågade om jag behövde hjälp :O Hmmmm.... Ha det bäst! KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad bra att du redan vet och läst om Steviaplantan :)
      Den kan du t o m odla själv på egen hand, frön finns säkert på nätet :)
      Jag har själv inte odlat, men tror o känner att jag vill prova o testa :)
      Där ser du, dom hörde min bannelse över latheten, som bara var deras egen :)
      Klart att vi ska hjälpa varandr - finnas till där o när vi kan, - basta :)
      Bästa på dig mä' o varma kramen :)
      :D

      Radera
  3. Odlingarna får jag nog skippa! Mina grabbar skulle nog ta hand om odlingarna innan jag hinner blinka *ler* Men jag ska kolla upp varorna som finns och pratar med affärsinnehavarna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oooopsiiii :/
      Håller mä' . . .
      Bäst att skippa odlingen :)
      Vilka busisar :)
      Håller tummarna för att du hittar varorna som du vill ha :)
      Kramis
      :D

      Radera