Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

söndag 29 april 2012

Barnarbete :/

Vuxna människor KÖPER barn från dom fattigaste familjerna i Indien.
Vuxna människor KÖPER barnen från föräldrarna som tror att barnen ska få utbildning och samtidigt tjäna lite pengar för att skicka hem till familjen. 
Föräldrarna tror på dom - och har väl inget annat val, 
antar jag :/


Men - det finns änglar där i Indien, som trotsar korrumperade myndigheter, som är köpta av fabriksägarna :)
Dom går genom "eld o vatten" för dessa utnyttjade barn, som lever helt utan rättigheter, helt utan liv.
Med ett så stort mod - och med sina egna liv som insats - fortsätter dom fibrilt att hjälpa o hjälpa :)
Nu visar dom i TV 2, en film om dessa barn - 
är bara så fruktansvärt :(


Mina barn kommer från Indien - så visst smärtar det enormt 
i mitt hjärta . . .
Hur ska detta sluta?
Är inte barnen våran framtid - eller?
Är inte barn värda att få vara barn - bara för att dom lever i ett fattigt land?
Är inte barn värda att få vara barn - bara för att dom blev födda i en fattig familj?
I ett tillslag från dom ideella hjältarna som vigt sina liv för dessa barn - 
räddades 22 barn av 100 barn - skräckslagna - eftersom polisen var med :/
Polisen fick inte veta exakta stället - om dom nu var mutade - 
eller kunde bli . . .


Bara för att vi bor i ett "tryggt" land - där barnarbete inte förekommer - 
iaf inte på detta sätt - med KÖPTA barn av oseriösa pengahungrande vuxna "idioter, kan vi inte luta oss tillbaka - och bara se till att våra egna barn har det bra och är trygga.


Världen är full av barn - som aldrig får vara barn . . . 
Barn som - utnyttjas skoningslöst . . .


:/ 

6 kommentarer:

  1. Visst är det hemskt med denna barnhandel - oavsett om det riktar sig till att utnyttja barnen som arbetskraft under vidriga förhållanden eller som sexslavar :( Utnyttjande av barn finns ju tyvärr även hos oss - även om det inte gäller barn som arbetskraft :@ Många små barn köps ju upp av organisationer som sedan säljen dom vidare till olika ändamål :@ Föräldrarna vet sällan om var dessa barn hamnar! Människan är det värsta djuret av alla!
    Ha en bra Valborg i alla fall!

    SvaraRadera
    Svar
    1. JA det bara är så hemskt - dom använder barnen både som arbetsslavar o även som sexslavar - avskyvärt !!! :/
      Barnen får jobba i farliga o trånga ställen, där inte vuxna kan (eller vågar) . . .
      Och - ja, människan = VI är det värsta rovdjuret av alla . . .
      Jag tror att dom stackars föräldrarna VET, men inget kan gör . . .
      Kram för en fin Valborg för dig också vännen på Gränsen, från mig i soliga Viken,
      :D

      Radera
  2. Det är så lätt att blunda för dessa hemskheter,
    så grymma att de är svåra att ta in.
    Men ändå... passa på o njut av vårens ankomst nu
    och sjung ut vintern ordentligt!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men - jag veet - men ska vi "blunda" tycker du? Nej, jag vet att du ser :)
      Men jag veet - återigen, för när jag var i Indien o hämtade min son, var allt sååå starkt o fantastiskt,
      både positivt o negativt . . .
      När vi kom hem och kollade på diabilderna, upptäckte vi massor av nya intryck osv.
      Vi orkade nog inte "SE" alltihop där, när vi precis fått en fin pojke :)
      Trots att vi gick o gick och även pratade med "alla" både "på trottoaren" o i butiker osv - men vi "såg inte allt" tyvärr :/
      Men - nu så njuter jag av solen och vårens ankomst här i Viken och önskar dig o er alla en härlig o skön nydanande vår med grönska o värme :)
      :D

      Radera
  3. Många tänkvärda ord. Vi har också barn från ett mycket otryckt land i familjen. Jag tänker ofta på hur deras liv varit om de inte kommit hit till Sverige,

    SvaraRadera
  4. Tack goa Basilica,
    och ja, vi får bara glädjas åt att våra barn är hos oss - och ingen annanstans, där barn fortfarande far mer illa än här hos oss :)
    Nu är det Humorgalan med Marc Levengood, klart jag tittar - men jag är redan världsförälder - naturligtvis, hm :)
    Kraft o ljus på dig med ditt jobbiga, skickar lite ljus till dig o dom ikring dig :)
    :D

    SvaraRadera