Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

tisdag 17 april 2012

Att vara stark . . .

Förlåt mig goa Basilica, 
men jag kan inte låta bli att inte dela med mig av den här 
fantastiska dikten  :)


Till alla er som läser min blogg - gå gärna in på Basilicas fina blogg:


basilica.blogspot.com


Jag har "designat" om den något - men budskapet är densamma, håll till godo/ varsågod:





ATT VARA STARK ÄR INTE ATT:
aldrig falla
 alltid veta
 alltid kunna
alltid orka skratta
hoppa högst
eller vilja mest
 lyfta tyngst
 komma längst
eller att alltid lyckas

ATT VARA STARK ÄR DÄREMOT:
att leva livet som det är
att acceptera dess kraft
 att ta del av den
att falla till botten
 - och att ibland slå sig hårt
Men - att alltid komma igen
att våga hoppas
när den egna tron är som svagast

att se ljuset i mörkret
och att alltid kämpa
för att nå dit
.


Ha en skön kväll 
Take care 
:D

4 kommentarer:

  1. Ja, visst är det :)
    Hoppas att inte BASILICA misstyckte, för jag menade inget illa :)
    Och nu hittar jag inte hennes blogg????
    Jag har problem med nätanslutning - och ansluter mig på annat vis (än Goggle Chrome), så jag hittar varken henne - eller DIG min vän :/ :(
    Ohängde sonen ska hjälpa mig, men först hade han annat jobb osv osv . . .
    Men glöm inte - du ÄR stark trots allt :)
    Bästa kramen från Viken
    :D

    SvaraRadera
  2. Har du försökt stänga av datorn helt - även strömmen och låta den vara avstängd minst 10 minuter och försöka starta om datorn? Ibland hjälper det datorn att hitta igen inställningarna :D

    SvaraRadera
  3. Tack min vän på Gränsen, ja, det här var inte kul inte . . .
    Jäkla dator - rent ut sagt :/
    Och lata söner också - markera mer kanske, med vovvsavakt osv - är nog för "snäll" :/
    Du kan ju mejla mig din bloggadress, så jag hittar dit - om du har lust osv :)
    Hostar också, tyvärr :(
    Men är på bättringsvägen nu :)
    Allt bäst till dig från mig :)
    :D

    SvaraRadera