Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

tisdag 3 april 2012

Är det Påsk nu?

Hej ni alla fina,


Påskvecka och allt - är det ju nu :)
Och - mina loppisar har - stängt :(
Utom på söndag - då har dom öppet för möbler o bohag :)
Kanske tar mig en tur dit . . . :)


Skärtorsda'n nu på torsdag är det ju :)
Eller är det Kristi Himmelsfärd . . . :)
Tänk vad jag blandar ihop dom båda . . . :)
Trots Kristendomen i skolan . . . :)
Men, nä' jag vet, t o m jag :)
Skärtorsda'n är det - och inget annat . . . !!!
Påsk är det iaf - en familjehelg har det ju blivit . . . 


Men det är ju med tanke på Jesus vi firar Påsken, 
vi kristna . . .
Tycks vi har glömt bort - för länge se'n också . . .


Och - återigen:
Tänk på fåglarna - köp inte fjädrar osv . . .
Dom rycker ju fjädrarna från levande fåglar, som far illa 
-  illa :(
Låt även fåglarna få må bra i påsk . . . :)
Finns ju annat fint att påskpynta med - eller hur :)


Önskar er alla en jättefin påsk - 
tillsammans med familj o kära - eller på annat sätt :)
Bara ni mår bäst :)
Tid för återhämtning och nystart - och för att andas :)
Tänk på det - mitt i allt . . . 
Delegera matlagning osv . . .
Bättre för "husmor" och för alla andra inbjudna, lovar :)


Glad Påsk på er 
:D

2 kommentarer:

  1. *Hihi* Det var mycket att hålla reda på med alla dessa torsdagar ;-)
    Egentligen tycker jag väl att det låter helt fel att FIRA någons död :O Det låter ju som att man tycker att det var bra att han dog? Men visst ska Påsken vara en påminnelse om Jesus död liksom Julen ska vara påminnelse om hans födelse!
    Inte många som tänker på det sättet, tror jag... Strunt samma. Var och en får fundera på detta med religion på sitt eget vis och fira eller låta bli!
    Jag har väl egentligen aldrig "firat" Påsk, förutom när barnen var små och ville göra påskpynt, så då måste man ju ha dom framme också :D Dom gjorde ju en del även på skolan, dagis och fritids…
    Men det är längesedan nu och påsk är ingen direkt högtid hos mig.
    Julen däremot firar jag och fixar mer hemma inför det!
    Men nu är det VÅR och långt till jul…
    Önskar dig också en riktigt skön Påskhelg/veckoslut!
    Hoppas vädret håller sig bra och du kan ta sköna promenader ute i det fina vårvädret!
    GLAD påsk från oss på Gränsen

    SvaraRadera
  2. Ja, så är nog helt rätt att tycka o känna så som du gör :)
    Gör nog jag också - men jag är även så "trött" på känslan av "familj" och "vi-mentaliteten" - när det inte finns så mycket av den varan i allas liv . . .
    Och - så är jag "trött" på alla peppande hurtigheter som: visst äter du väl gott" - o "visst gör du väl liiite mysigt iaf" osv :/
    Jag ÄR inget offer eller så, men jag är helt maktlös när "barnen" väljer ut mig ur familjebilden . . .
    Tur att jag har änglaväninnorna :)
    Och - gosvovvsan :)
    En Fin o Skön Påsk på dig min vän Nuuuu
    :D

    SvaraRadera