Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

lördag 31 mars 2012

Ryck - Aaajjj!!!! :(

Tänker ni nå'n gång på, vilket lidande påskfjädrarna i riset har inneburit?


Tänker ni nå'n gång på fåglarna, som levande blir plockade på sina fjädrar - 
bara för att vi ska få det "fint" till påsk!! 
(och som se'n måste vara i värme för att hålla sig varma)


Tänker ni nå'nsin på att det finns annat vackert - 
som är smärtfritt och kärleksfullt :)


Vilka är med mig - och bojkottar fjäderindustrin med sin tortyl o misshandel av fåglarna?


Visst är ni med - för inte tänker ni väl så kort . . . 


Välkomna - för en bättre o kärleksfullare jord för oss alla levande varelser :)


Annars önskar jag ju  er naturligtvis en trevlig stundande påsk :)
(där förhoppningsvis alla levande varelser får må gott)


Och - så är det ju Earth Hour ikväll - halv 9 till halv 10 :)
Släck ner och gör en god gärning för miljön och för
jordens resurser :)


:D

2 kommentarer:

  1. Mina "grabbar" skulle nog bli jätteglada om dom såg påskfjädrar här, men icke - så roligt ska vi inte ha det! :D Tror jag hade fjädrar ibland när barnen var små men inte på senare år... Men byter till rena handdukar och grytlappar och servetter i fräscha vårfärger - det gör jag ;-) Fast det är inte bara för Påskens skull utan mest för våren och solen = den ljusa årstiden till ära! Önskar dig också en riktigt trivsam påsktid! KRAM från Gränsen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha, ha så kan man ju oxå se på saken :)
      Och - kanske några fåglar klarar sig, när vi är några som avstår :)
      Och - visst är det skönt att få fräscht hemma, nu när våren är på G :)
      Men kyligt har det blivit igen :/
      En vårlig kram för ljuset o allt bäst
      från mig till dig på Gränsen :)
      :D

      Radera