Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

måndag 12 mars 2012

Nackspärr - fy attan :/

Hmffffp . . .  vaknade med nackspärr idag :(
Timmen på mina sköna och goa spikmattor + tennisbollar hjälpte inte fullt ut, tyvärr :/
Hjääälp . . . helt sned - stel i vänstra sidan :(
Huvudet droooogs mot höger - på nå't konstigt sätt :/
Jag försööökte att massera - både på sidan av halsen och inne i munnen också,
har ni provat göra så - med tummarn mot det spända - gör det, så bra :)


Så jag tog mig en runda - ut i friska luften :)
Träffade flera trevliga och glada flanerande människor i det vackra vädret :)
Vädret gör undervärk för mig när jag har värk o jobbigt :)
Och - javisst var det några av dom som fick visitkort av mig för ett shiatsuerbjudande :)


Jag hann både in på Ånyos Loppis & Second hand, Bee Young, Bookias bokrea 
och till toan på Parkbadet, hm :)
Och . . . Jag köpte faktiskt ingenting!! Visst var jag duktig kicka :)
På vägen hem slank jag in på salongen jag jobbade på fram till slutet av förra året - där min väninna höll på att slita ihjäl sig där i flytten till nya lokalen :/
Hon städar o städar - och plockar o plockar, samtidigt som hon jobbar med sina andra jobb ändå, puhh !!!
Hårfrisörska, Personlig assistent x 2 osv osv, puhhh :/
Jag avundas henne - inte . . . men håller ju på här hos mig för att få allt på plats . . .
Men - allt blir jättebra när det är klart - självklart :)


Värmande kraamis och allt bäst på er ni alla fina :)
Tänk positivt - för våra tankar är det som sätter igång 
- allt - som får allt att snurra - och hända  :)


:D

2 kommentarer:

  1. Önskar jag kunde skickat lite "kattupunktur/massage" till dig så du blev av med nackbesvären! Soligt väder och möten med främmande människor är uppiggande och samtidigt kunde du passa på dela ut lite "reklam" :) Själv håller jag på att sortera grejor och tömma sovrummet för att få plats med dubbelsängen mm. som kommer imorgon kväll. Hinner tyvärr inte ut så mycket idag :( men det kommer nog fler dagar :D Ha en riktigt bra dag! KRAM från Gränsen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmmm, "kattupunktur" med goa nosar, tackar jag inte nej till :)
      Tror faktiskt på den metoden, fniss :)
      Men - nu är jag bättre, tack o lov :)
      Min nyinköpta spikkudde och andning i samband med huvudvridning har hjälp :)
      Alla sätt är ju bra som du vet :)
      Reklam funkar alltid att delas ut :)
      Du hinner så mycket som kan på just den dagen - ingen kan nå't mer :)
      Tunga jobb sliter på dig du fina :)
      Värmande kramis med allt bäst från ig till dig, med lite go vila inbakad mä :)
      :D

      Radera