Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

måndag 26 mars 2012

Jag tog fel :)

Det var inte Earth Hour nu i helgen . . .


Det blir den 31 mars - och ingen annan dag . . .


Men - inte tar naturens resurser skada av att vi stänger 
av elen nå'n extra gång emellanåt . . .


Att vi släcker lampor och belysning nå'n dag emellanåt . . . 


Och - tänder stearinljusen istället - och bara myser :)


Visst låter det skönt :)


Och - tänk så gott vi kan må då mä - till på köpet :)




En resurssparande kraam från mig i Viken
både för hälsan och för Moder Natur
:D

2 kommentarer:

  1. Nä, skadar inte alls att släcka då och då :D Fast nu börjar det ju vara en tid här när man inte behöver så mycket elektrisk belysning då solen tar över ansvaret för belysningen ;-) Skönt va? Jag väntar på att förkylningen ska försvinna och orken ska återvända så jag kan möblera om min datahörna. För vitrinskåpet och lite annat också lyckades vi ju flytta i helgen... Nåja, jobbet smiter ingenstans :( Men till Påsk har jag nog datahörnan också som den ska vara :D Nu har jag ju även ett större köksbord och köpte en ny vaxduk till det också - med stora jordgubbar på! Ser riktigt "somrigt" ut ;-) Önskar dig en riktigt trivsam vecka och härliga promenader i vårvädret! Kram från Gränsen

    SvaraRadera
  2. Nä, inte skadar lite nedsläckning då o då :)
    Tänk om fler tänkte så - oftare :)
    Trots ljusare tider :) så är levande ljus fortfarande mysigt under kvällarna :)
    Och - när jag ger behandling förstås :)
    Möblera om i datorhörnan, låter inte så lätt i mina "öron", hm :/
    Men - du håller ju på så, ganska så ofta, om jag inte missminner mig, fniss :)
    Glöm inte att pausa också - och andas :)
    Och - att komma ut lite - släppa "möblering" osv emellanåt :)
    Kraftgivande o förkylningsbefriande kramen på dig från mig i min Vik
    :D

    SvaraRadera