Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

lördag 3 mars 2012

Mera glädje, tacksamhet och fynd :)

Jag är bara så tacksam . . . igen :)
Tacksam över en härlig gårdagskväll tillsammans med mina "änglaväninnor" :)
Tacksam över att jag har er, verkligen . . . ni är så viktiga för mig . . . betyder så mycket :)
Gårdagskvällen - som slutade 00.30 . . . var faktiskt så mysig :)
(trots att jag slumrade till vid köksbordet i dag efter maten kring 4 på eftermidda'n, hm . . .)

Mera loppisfynd & annat som glädjer mig se'n sist är:
  • en härligt röd o tuff reseväska på hjul (matchar mina röda tuffa / fina kappor) så nu har jag en grön och denna röda reseväska på hjul :) tillsammans har dom kostat mig 60 kronor, så då kan jag ha dom :)
  • en till härligt hallonröd kappa i ull o kaschmir - 10 kr (just det tio kronor!) på Ånyo här i Viken :) Alla kappor o jackor 10 kr oavsett tidigare pris. Tidigare Ånyopris var 100 kronor :) så nu har jag 2 härligt röda fina kappor i ull / kaschmir att välkomna våren i :) Pris för dom bägge är 210 kronor :)
  • en "guld"färgad prydnadssol för 20 kronor, med en leende mun (som jag bara ville ha, men som inte fått sin plats än) . . . men - jag troor att den till slut hamnar i mitt fönster mellan hallen o vardagsrummet :)
  • ett gäng galgar i bambu (som fanns i min läckra röda reseväska på hjul, upptäckte dom hemma) passar jättebra för mina kappor på min hatthytta :)
  • en härligt myskofta varmt roströdfärgad och en i purpur från min härliga väninna från Stockholm :)
  • en härlig vårlig bukett med skirt rosa tulpaner ler också mot mig här på vardagsrumsbordet :)
Passa på att njuta nu ni alla fina - för visst känns det som om vi har klarat av vintern för denna gången :)
Kanske kommer nå't liiitet bakslag - men - i det stora hela - så har vi nog börjat få vår nu :)

Ytterligare en glad och tacksam vårlig kraamis från mig med kärlek o värme i soliga Viken :)
:D

4 kommentarer:

  1. HIHI...vilken härlig tacksamhetslista
    Ha en fin söndag
    kram
    Emma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, hi hi :)
      Tänk så det kan bli du goa Emma :)
      Fysiska prylar betyder egentligen inte så mycket för mig - men när dom säger nå't till mitt hjärta o min själ, då klickar det och jag bara - vill ha :)
      En skön sönda' på dig också du fina härliga med allt bäst o kärleksfullt :)
      Önskar jag från Viken indränkt i rimfrost idag :/ :)
      :D

      Radera
  2. Halloj där nere i Viken! Vad skönt för dig att du haft besök av "Änglaväninnorna" Det unnar jag dig verkligen! Men jag har varit på mitt barnbarns 1-års kalas - SÅ DET SÅ! Smäller högre - eller hur ;-)
    Nåja, strunt samma! Huvudsaken är att vi har mått bra båda två - för det unnar jag alltid mina vänner! Naturligtvis träffade jag båda mina barnbarn på festen och en hel massa andra människor. Besökte även dottern och dotterdottern i deras nya bostad. Dom köar för en dagsiplats i dagiset som står rakt på andra sidan av vägen (och syns från köksfönstret) och jag håller tummarna (allihopa) för att dom ska få plats där - till hösten! Du hjälper väl till (hoppas jag) att hålla tummarna och ber om hjälp för att det ska bli så?
    Ja, prylar att köpa billigt, kan vara bra att ha - fast jag behöver nog göra mig ev med en del skrot och köper ingenting förrän jag har fått bort en del.... Men jag hoppas att du får en bra vecka som kommer också och att allt löser sig till det bästa! KRAM från Gränsen

    SvaraRadera
  3. Halloj själv på dig, där uppe på Gränsen :)
    Nä, inget är bättre eller sämre, men vad jag gillar är som du skriver - att vi bägge haft det härligt i kärleksfullt sällskap :)

    Så underbart för dig att vara med dina goa barnbarn o barn osv, värmer mig :)
    Skriv gärna lite o berätta om din resa o upplevelse där med dom små änglasessorna :)
    På din blogg menar jag förstås :)
    Där är det ju fortfarande "snöstorm", :)

    Och - naturligtvis håller jag tummarna för denna dagisplats, naturligtvis - och för att dom och ni bara ska ha det bäst :)
    Hämtar naturligtvis hjälp o kraft från Michael o Co, så dom får det så bra så med allt :)
    Önskar även dig en bra start på härliga månaden mars med våren o värmen :)

    Änglakraft o beskydd o skön Shiatsu efter resan osv :)
    :D

    SvaraRadera