Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

lördag 24 mars 2012

Earth Hour idag

Då släcker vi ner all belysning och så mycket el vi bara kan undvara - 
mellan 21 o 22 i kväll :)
Jag stödjer det såklart - helhjärtat och varmt :)
Tänk vad vi sparar in av jordens resurser under den futtiga timmen . . .
Eller är det viktigare att ha TV:n o datorn osv igång?
Ibland kan man undra, faktiskt . . .

Och - vi ska även dra fram klockorna ikväll (natt) . . . 
(som jag enl. tradition kommer att glömma)
Obs - framåt ska vi dra . . . 
Vi drar ju alltid klockorna mot midsommaren :)
Nu går vi mot sommaren - så alltså drar vi fram klockan 1 timme 
- mot midsommar :)

Visst är det underbart :)
Nu går vi mot ljuset och värmen :)

Idag har jag gjort mera loppisfynd, bl a jättefina stövletter för 20 kr :)
Behövde jag verkligen, för dom andra var totalt utgådda, med hål i klacken, hm :)
Dom tidigare var faktiskt också köpta på samma loppis - för 40 kr - i höstas :)
Jag älskar loppis, men när jag läser det här, så ser jag hur knäppt det verkar, fniss :)
Obs . . . helt felfria o hela är dom - precis som dom från i höstas var . . . 
Och - imorgon ska jag leta väggfast bokhylla på loppis, håll tummsarna :)

Visst är det skönt ute nu - vårvärme och massor av goa dofter :)
Jag är ute och går så mycket jag bara kan, orkar och hinner :)
Idag blev det 2 promenader, först loppis och ICA och se'n en skön runda på nästan 2 timmar :)
Hemma vid 6 ikväll, lagade god pasta med wokat gott grönt och grön smoothie till :)
Livsandarna vaknade till igen - nu mår jag bäst igen :)

Nu - dax för vindruvor o mörk 70 % choklad: Lemon/garlic, mums :)
Och - Ralaxatorn - och min sköna shiatsumassagedyna :)
Dä ni - skön kväll här i Viken :)

Vårlig kram med kärlek och ljus på er alla
:D

2 kommentarer:

  1. Grattis till fina loppisfynd! Jo, vi kom ihåg att ändra klockorna redan igårkväll. Har ju min "minsting" med sambo på besök över helgen. Dom åker idag :( *snyft*
    Ska strax plocka fram kycklinfilerna från frysen för dom ska in med lergrytan i ugnen om ett tag, för att gästerna ska hinna äta det innan dom åker iväg. Fullkornsris med Hawaiimix & bearnaisesås blir det också. Och lite annat.... Nästa gång träffar jag väl det här paret i maj på deras bröllop <3 :D Ha en skön söndag! KRAM från Gränsen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för "Grattis från dig" :)
      Är ju bara så kul med loppis :)
      Men nä, ingen bokhylla idag, tyvärr :/
      Kanske nästa gång :)
      Och - så mysigt du haft det då, med gäster o goan mat :)
      Bröllop . . . kul dä :)
      Tummarna för ett fint majbröllop o en fin vår för dig o oss alla :)
      Kraamis o allt bäst från Viken
      :D

      Radera