Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

lördag 4 februari 2012

Sviiinkallt :(

Nu har vintern kommit med råge, birrr o hutter . . . .
Kring kl 8 i morse hade vi ca 19 grader minus här idag . . . 
Men trots det mådde jag bättre utomhus idag under promenaden med busvovvsan :)
Det kändes som om luften var klarare idag än igår :) 
Då höll jag på att få akuta astmaanfall under mina jättekorta promenader med vovvsan :(
Det var faktiskt jättejobbigt - kändes inte alls bra . . .
Tänker då på alla dom stackare som har riktig "rysskyla" här i Europa och dör o far illa :/
Men idag så fick vi en lång o skön promenad, trots kylan - i solsken - kändes skönt :)
Jag hade förvarnat min käre son att det var jobbigt igår, så han var beredd att rycka in . . . 
Och nu när min son har lagat min tränis - känner jag mig taggad att kämpa på den igen också :)
När ekonomin tillåter kommer jag att skaffa ett motionsband att träna på :)
Känner ni att - NU vänder det -  ljusare redan :)
Bara det inte vore så kallt . . . gillar inte . . . 
Det är då jag behöver en tränis att motionera inomhus, 
så att inte konditionen "schangserar" :)


Nu ni går vi mot en ny vår och en härlig ny framtid 
- kanske i hälsans och friskhetens tecken :)
Ta tag i ditt eget mående
Känn efter vad du själv vill ha ut av år 2012
Sikta på stjärnorna - så kommer du till trädtopparna iaf 
Tänd värmeljus och kura - håll er varma - må bäst och lev i kärlek :)
Men försök att "dricka" lite dagsljus så ofta du bara kan :)


Love
:D

2 kommentarer:

  1. Här har vi rena sommaren idag :D Ca -12 grader!!! Har varit till tandläkaren och fick flera nya tider både dit och till Vårdcentralen - då jag har en hel del mediciner och sjukdomar som man måste ta hänsyn till vid behandlingarna. Frisk luft är verkligen uppiggande och jag försöker ta mig ut en sväng dom flesta dagarna. Jo, ibland blir det faktiskt lättare att andas vid kyla. Skönt att det gick bättre för dig när det var kallt! Någon sol har vi inte idag utan tjockt med snö nu istället :( Jobbigt att gå men skönt att ha fått det gjort! Önskar dig en riktigt bra vecka! KRAM från Gränsen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha - minus 12 - kallar du sommar :)
      När min sommar kommer - hoppas jag att det är massor av plussgrader jag :)
      Men gärna en svalkande vind, så att det inte blir för kvalmigt :)
      Idag var det tjockt igen med andningen, men inte så som förra ggn . . .
      Jobbig vecka för dig med Vårdcentral osv, men måste du så är det ju så :/
      Rolle har det väl kämpigt med all snö förstås . . .
      Kraftgivande kraamis från mig på dig
      :D

      Radera