Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

söndag 1 januari 2012

Nytt år: 2012 :)

Jaha, jag hade tänkt komma ut idag - när det var ljust . . .
Men . . . så blev det inte, men det känns lika bra ändå :)
Jag var uppe till ungefär halv 1 i natt, bara för att beundra dom fantastiska fyrverkerierna precis utanför mig :)
Tänk vilka pengar folk bränner upp - vad dom kostar . . . 
Men vackra är dom iaf, bara att passa för skotträdda hundar osv, dom mår inte bra av det . . .
Spikmattan hjälpte mig att sova så gott o skönt :)
Jag vaknade så gott - och startade det nya året med en skön stund på spikmattorna mina, igen :)
Vad vore livet utan spikmattor :) just joking :)
Men jag älskar faktiskt mina spikmattor - en shakti o en yantra (även en till i reserv i salongen) :)

Efter en skön dusch med nya ljuvliga duschkrämer (några av mina julklappar)  . . . :)
Jag har även utnyttjat en annan så jätteljuvlig gåva jag fick av min son i julas :)
Den härliga shiatsumassagedynan, som jag har i soffan :)
Inställbar för både rumpa o rygg o axlar - 
t o m med värme :)
Jag känner mig så lyxig, när jag har tid att pyssla om mig själv :)
Jag behöver nog det efter dom här helgerna och den här perioden som är en aning jobbig för mig . . .
Eftersom även "vågen" säger att några fler kilon har hälsat på, så tar jag mig en grön o skön dag :)
Det blir grön smoothie - en hel kanna o lite till med hallon, banan o mango o grönkål osv . . .
Och grönkålssoppan med riven potatis i och grädde o lök, mmmm :)
Hjälper nog mig att bli av med dom kilona - som aldrig mer ska få inträde hos mig . . .
Det får bli mitt vapen mot att slippa dom kilona - för alltid :)
Jag mår ju så mycket bättre när jag väger mindre - 
och inte småäter så mycket (skiit) :)
Njuter gör jag ändå - varje dag - och flera gånger t o m :)
Och idag känner jag mig bara så skön och stark :)
För nu så vänder det ju - trots snön som precis kommit . . .
Det blir ljusare och solen draaar ut oss längre o längre tid om dagarna :O)
Och vi känner oss gladare och mera harmoniska :O)
Visst är livet ganska så skönt - ändå :)
Ja, just i dag så njuter jag av livet :)
Jag njuter av - idag :)
Ikväll ska jag njuta av ett skönt bad med badolja :)
Ett riktigt gott o skönt år 2012 på er alla för det är ni värda 
:O)

4 kommentarer:

  1. Tro det eller ej!!!?
    Började dagen/året med yoga och spikmatta.
    Det känns nytt fräscht och hoppfullt detta nya år!
    Ha det fortsatt bra och du, nu är det jag som
    Ger goda råd, de där hektona behöver du nog inte bry dig då mycket pm då sunt som du äter och lever!

    SvaraRadera
  2. Nu blir det snart ljusare och då blir det SÅÅÅ skönt att vara ute igen efter den mörka tiden - då man lätt tappar lusten. Ja, det är skönt att kunna rå om sig själv och ta hand om sin hälsa - oavsett på vilket sätt var och en bestämmer sig för att göra det! Önskar dig ett riktigt skönt år 2012! KRAM från Gränsen

    SvaraRadera
  3. Grattis goa Moster Ma, för den härliga starten på sönda'n - och även på år 2012 :)
    Vi mår så mycket bättre då, eller hur :)
    Och hm . . . "hektona" - rör sig nog mer om kilon är jag rädd, men tror att det var mycket känsloansamlingar också . . .
    Men nu mot kvällen känner jag att jag är på G igen, även om nå'n ischoklad har slunkit in :)
    Men det är ju bara jul och nyår en gång om året, eller hur, så njuuut :)
    Stor kram för dig o det nya året :)
    :D

    SvaraRadera
  4. Ja, visst är det skönt, du fina på Gränsen, att det blir ljusare igen, mår vi bäst av :)
    Och du har så rätt - det finns massor av verktyg o sätt att få i oss hälsa o att må bäst :)
    Skönt, för då kommer ingen undan, finns ju nå't som passar oss alla, var o en av oss :)
    Stor kram även på dig o det nya härliga året
    :D

    SvaraRadera