Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

fredag 13 januari 2012

Hur lång är du?

Den frågan fick jag idag . . . 
Av en expedit på min mataffär . . .
Hon frågade mig - efter att ha fått hjälpa mig plocka ner mina speciella eko-ägg :)
Och anledningen var - att hon hade en dotter som också var ganska så kort . . .
Dottern led av det - och blev nog retad av kompisarna för det också . . . tyvärr :/
Jag svarade på hennes fråga - 1.45 är jag . . . och har klarat mig bra ändå, lovar :)
Så jag sa att hennes dotter också skulle klara sig, trots att hon har det tufft just nu :)
Expediten och den oroliga mamman (som hon ju också var) tackade mig för mina ord - 
och jag tackade henne för hjälpen med äggen, 
skönt att kunna hjälpa varandra - eller hur :)
Visst var hon härligt öppen och icke-svensk av sig - så'nt gillar jag :)
Är ju så'n själv - är jag rädd för :)
Jag är ju van att ge råd och tips till mina medmänniskor - är ju coach, så det sitter i märgen :)
Och när jag hjälper andra så får jag ju också så mycket gott tillbaka - lovar :)
Ju mer vi ger - desto mer får vi tillbaka - så är det bara :)
En kram full av kärlek o värme till er alla
från mig i min Vik
:D

2 kommentarer:

  1. Visst är det skönt att man vågar fråga - även om det finns olika sätt att göra det på... I detta fall var det ju av en anledning som inte var menat som elakhet - vilket man också kan mötas av ibland - tyvärr :( Men det är ju så här i livet! Inte värt att ta åt sig av allt. Bättre att behålla ett positivt sinnelag och fortsätta som precis den person man är! Önskar dig allt gott i livet & Lyckosam framtid! KRAM från Vännen på Gränsen

    SvaraRadera
  2. Javisst min vän på Gränsen :)
    Men hon var så finkänslig så, så försiktig :)
    Men - se'n är det ju en del, som kan ha problem - och därför lättare kan bli lite "elakare" :)
    Jag är nog en positiv kvinna, så därför blir jag nog behandlad så oftast - kanske . . .:)
    Mmmm, framtiden är spännande :)
    Och detta år är spännande :)
    Och om det går som jag vill så åker jag ju till Järna för ett spännande möte snart :)
    Lyckosam o bästa kraamis på dig från mig :)
    :D

    SvaraRadera