Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

lördag 28 januari 2012

En liten smak av - sommar - redan :)

Idag ni så har jag smakat på sommaren - iaf - litegrann :)
Nä, nä . . . jag har inte rest nå'nstans, bara varit hemma ikring . . .
Men nu är det ju så att iaf jag -  har viss mat som jag förknippar med sommar o sol  :)
Det är ni nog säkert fler som har, eller hur :)


Det jag har ätit idag - är min sommarmat framför allt, bortsett från jordgubbarna då :)
Halloumiost (gnisselost) men ack så gooood :)
Jag stekte kuber av halloumin tillsammans med cocktailtomater :)
Bara - mmmmm :)


Rekommenderar ett besök på Basilca blogg.se - en härlig blogg där hon har en utmaning, som får oss att tänka efter lite - inte fel :)


Kärlek och allt bäst på er alla fina
från mig i min fortfarande vintriga Vik
:D

6 kommentarer:

  1. Roligt att du kunde smaka på sommaren så här mitt i vintern :D Det känns skönt nu när ljuset och solen återvänder, även om mörkret har sin förtjusning också - med levande ljus och krypa i soffhörnet med en god bok!
    Önskar dig en riktigt härlig söndag! Kram från vännen på Gränsen

    SvaraRadera
  2. Mmmm, visst kan jag :)
    Och - visst var det - mmmmm :)
    Mörker med ljus o mys är inte dumt det heller faktiskt (inomhus) du har så rätt så :)
    En härlig sönda'skväll på dig också du fina från mig i vintriga Viken
    :D

    SvaraRadera
  3. Min kommentar hos dig försvann visst och jo jag blev riktigt glad av din sommarinspiration.
    Å du tack bare dig är jag flitig med mixern, ska nog skaffa mig en med starkare motor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men va' tur att vi hittade din kommentar igen :)
      Alltid trevligt att kunna läsa dom :)
      Sommarinspiration är väl aldrig fel :)
      Vita Mix är en supermix, ska skaffa själv när ekonomin tillåter - 9000 kr :)
      Men den håller, länge - lovar :)
      En mixande somrig kraamis på dig
      :D

      Radera
  4. Lite sommar mitt i vintern sitter ju aldrig fel
    Var rädd om dig kramar
    Emma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, visst är det inte, ler stort :)
      Mixa o prova själv du fina, komplettering till dina Lattisar kanske :)
      Rädd om dig du mä ska du va' och må bara bäst ska du göra, självklart :)
      Somriskraamis på dig
      :D

      Radera